عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
پس از هتک حرمت و اهانت به پیامبر اسلام (ص)، عده‌ای از هموطنان نسبت به تغییر نام خود به محمد اقدام کرده‌اند که در این میان استان فارس با 133 مورد، اصفهان 122 مورد و گلستان با 117 مورد در صدر این آمار قرار دارند.
عقیق: بیشترین نامگذاری تازه متولد شدگان به نام «محمد» در استان تهران رخ داده است و پس از آن استانهای خراسان رضوی و خوزستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان ثبت احوال در اول آبانماه سال جاری، صدور شناسنامه برای متولدان جدیدی که به نام حضرت محمد (ص) نامگذاری می‌شوند در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

علاوه بر این کسانی که قصد دارند نام خود را به «محمد» تغییر دهند، این اقدام در کمترین زمان و گردش کار ممکن برای آنها انجام می‌شود.

آنگونه که در همایش مهندسی فرهنگ نامگزینی مطرح شده است، بیشترین نامگذاری تازه متولد شدگان به نام «محمد» در استان تهران صورت گرفته و پس از آن استان‌های خراسان رضوی و خوزستان در مراتب بعدی قرار دارند.

همچنین پس از هتک حرمت و اهانت به پیامبر اسلام (ص)، عده‌ای از هموطنان نسبت به تغییر نام خود به محمد اقدام کرده‌اند که در این میان استان فارس با 133 مورد، اصفهان 122 مورد و گلستان با 117 مورد در صدر این آمار قرار دارند.

منبع: ایسنا
کد خبرنگار: 211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین