عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
آیت الله جاودان در جلسه اخلاق این هفته مطرح کرد
این اتفاق برای بنده پیش آمده،یک بار در هیئتی روضه ی حضرت علی اصغر(ع) خوانده شد و بعد که خواستم زیارت عاشورا بخوانم،فهمیدم که این زیارت عاشورا با بقیه ی زیارت عاشورایی که خواندم فرق دارد،

جلسه اخلاق آیت الله جاودان ، پنج شنبه شب با حضور جمع زیادی از جوانان تشنه معارف اهلبیت(ع) در مدرسه موسوی برگزار شد.

به گزارش عقیق،در ابتدای این مراسم زیارت آل یاسین قرائت شد و در ادامه حاضرین از مباحث اخلاقی آیت الله جاودان استفاده کردند.

 بین خودمان و عمق مان هزار فاصله است

این استاد اخلاق سخنانش را با ذکر چند مسئله شرعی آغاز کرد وسپس ضمن تاکید بر مراقبت و توجه در نماز گفت: «انسان هنگام خواندن نماز باید به عمق نماز وبه عمق خودش فکر کند. خوب است که ما موقعی که نماز می خوانیم ،دلمان هم همراه خودمان نماز بخواند. اما متاسفانه ما همیشه داریم رو زندگی می کنیم و اصلا به روح و ذات قضیه فکر نمی کنیم،اگر خوب به کارهایمان بیندیشم ، می بینیم که بین خودمان و عمق مان هزار فاصله است،این هزار فاصله از اعمال و رفتار خودمان نشعت گرفته است.گاهی اوقات ما یکسری صحبت های می کنیم که زیاد جالب و مفید نیست اما جمع همین صحبت ها و اعمال ها باعث دوری از عمقان می شود،وای به آن روزی که چشممان هم بخواهد گناه کند،دیگر خدا می داند که چه اتفاقی می افتد.»

میانبرهایی برای آمرزش گناه

آیت الله جاودان با بیان اینکه باید همیشه خود را واعمال رزوانه خود را مورد محاسبه قرار دهیم افزود: «اگر یک روز کارهای ناشایستی را که مرتکب می شویم را وزن کنیم،معلوم می شود که در سال چقدر کار خوب می کنیم و چقدر گناه!،اما راه درروهایی هم هست مثل ماه محرم و رمضان که بهترین موقعیت برای انسان است که خودش را از گناه و پلیدی خالی کند و دوباره زندگی را ازسر بگیرد و علت این سبکی این است که یک حجم زیادی از رحمت الهی به آدم هجوم آورده است.

این کار زمانی خوب است که آن را تکرار کنیم ، ممکن است این شکاف ها در زندگی آدم به صورت دائمی بماند و آن وقت است که کیفیت عبادت هایمان هر روزش بهتر از دیروز می شود.»

 این استاد اخلاق در ادامه درباره  علت سوختن دل در عزای امام حسین(ع)گفت :«اگر زمانی روضه ی اهل بیت(س)خوانده شد و دلت برای فرزندان پیامبر(ص)سوخت،بدان که به عمق خودت نزدیک شده ای و آگاه باش این گریه ای که می کنی از چشم نیست بلکه از دل است».

 به گزارش عقیق، پایان بخش این مراسم با مدیحه سرایی اهلبیت(علیهم السلام) همراه بود.

گفتنی است این جلسه اخلاق پنج شنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشا در دبیرستان موسوی واقع در خیابان 17 شهریور برگزار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رحمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
4
خدا ایشان را برای ما حفظ کند
بعد از رفتن آیت الله حق شناس، آیت الله مجتهدی، حاج آقا مجتبی تهرانی جلسات اخلاق ایشان خیلی در تربیت دینی نسل جوان موثر است.
رحمانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
3
خدا ایشان را برای ما حفظ کند
بعد از رفتن آیت الله حق شناس، آیت الله مجتهدی، حاج آقا مجتبی تهرانی جلسات اخلاق ایشان خیلی در تربیت دینی نسل جوان موثر است.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین