عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می کند.
عقیق: حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به جشنواره ملی تاثیر قرآن برفرهنگ عمومی در استان خراسان شمالی پیام داد.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز برگزاری این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان ، مخصوصا به دست اندرکاران، مسئولین محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی  و همه عزیزانی که در این مجلس با شکوه شرکت کرده اند صمیمانه تبریک می گویم.

در ادامه این پیام آمده است؛ قرآن، کلام نورانی خدا ودستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است . در شرایطی که مسلمین در برابرهجوم بیرحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند ، این همان حبل الله و رشته محکم الهی است که تمام دلها را به هم مربوط می کند و در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می فرماید: ( وَاعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا ) اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است.

این همان نور و هدایتی است که در آیات 15و16سوره مائده به آن اشاره فرموده و می گوید :(قد جاء کم من الله نور و کتاب مبین یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی  النور) آری!همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می یابند و به سر چشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می گردند و از هدایت های آن بسوی علم ودانش و پیشرفت وتعالی بهره می گیرند.

آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می کند.

اینجانب به همه ی عزیزانی که در این جشنواره ها و فعالیتهای قرآنی شرکت کرده اند خوش آمد می گویم . من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت وخوشبختی را می پیمائید و می توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام وپاک و مؤمن و پر تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید.

آری آینده ی کشور به دست با کفایت شما ساخته می شود به شرط اینکه همواره در سایه ی هدایت های قرآن گام بردارید. همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و در باره ی معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و تر قی را بچشید .

من از خدای بزرگ برای همه ی شما و پدران و مادران ومعلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت وسلامت روح وجسم می خواهم و امیدوارم همواره در سایه ی قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی
 
منبع:شفقنا
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین