عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
روایتی پندآموز از پرکاری آیت‌الله مکارم شیرازی؛
آیت‌الله مکارم شیرازی با وجود سن بالا، در شبانه روز چهارده ساعت کار می‌کند.
عقیق:دکتر محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
 
به نام خدایی که تلاش انسان را ضایع نمی‎فرماید
 
سلام علیکم
 
کتابی با عنوان (از تبعید تا پیروزی) تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی) منتشر شده که در آن به زندگی، مصاحبه و مقالات این مرجع عالی مقام پرداخته است.
 
یکی از نکات مندرج در این کتاب که برای همه ما سبب پند و عبرت است ذکری در پرکاری و تلاش و فعالیت مرجعی است که اکنون به فضل الهی بیش از هشتاد بهار را تجربه نموده است.
 
در بخشی از این کتاب به نقل از makarem.ir آمده است :
 
(آیت‌الله مکارم شیرازی با وجود سن بالا، در شبانه روز چهارده ساعت کار می‌کند. خودش می‌گوید: «من از کار کردن، بحمداللّه، خسته نمى‌شدم. الآن هم که بیش از هشتاد سال از عمرم مى‌گذرد شاید بعضى از روزها چهارده ساعت کار مى‌کنم و چون کار مورد علاقه من است، سبب نشاط من مى‌شود نه سبب خستگى. شاید تعجب کنید اگر این حرف را بزنم، که گاه آنقدر غرق کار مى‌شوم که مثلاً مى‌خواهم ناخن‌هاى دستم را بگیرم، ناخن یک دست را امروز مى‎‌‌گیرم، وقت براى دست دوم پیدا نمى‌کنم و به فردا موکول مى‌کنم. گاه حتى مجال نوشیدن آب هم پیدا نمى‌شود؛ وقتى آن را احساس مى‌کنم که بسیار تشنه شده‌ام، چون وقت نوشیدن آب هم در لابلاى برنامه‌ها پیدا نشده است.»)

 
کاش همه ما بتوانیم از کارهای بیهوده فاصله بگیریم و بدانیم که انسان در پرتو تلاش و کوشش به نتیجه می‎رسد و سعادتمند می‎شود.
 
به امید آنکه هر روز بیش از گذشته تلاش و فعالیت معنوی را افزایش دهیم و از لهو و بیهوده‎گذرانی فاصله بگیریم که قیامت نزدیک است و کوله‎بار تقوی فقط به کارمان می‎آید.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.

منبع:جهان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین