عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
ثبت‌نام کلاس‌های ترم بهار مجتمع آموزشی طلوع آغاز شد، این کلاس‌ها از نیمه فروردین آغاز می‌شود و تا اول خرداد ادامه می‌یابد.
عقیق:در این دوره حضور اساتیدی همچون آیت‌الله روح‌الله قرهی، آیت‌الله عباس کعبی، عبدالحسین خسروپناه، علی ذوعلم، وحید یامین‌پور، علیرضا مختارپور، موسی حقانی، محمد خوش‌چهره، رضا پورحسین، مازیار بیژنی، احمد ناطقی، محمدحسین صفار هرندی و ... فضای متفاوتی را نسبت به ترم‌های گذشته ایجاد کرده است.

*بررسی آرا و اندیشه‌های بزرگان و جریان سازان معاصر
موسسه طلوع در ترم جدید بخشی مجزا را به بررسی آرا و اندیشه‌های بزرگان و جریان سازان معاصر اختصاص داده است. بررسی آرا و اندیشه های بزرگانی همچون مقام معظم رهبری، امام موسی صدر، شهید محمدباقر صدر، شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی از جمله این دوره‌هاست و بررسی اندیشه‌های این بزرگان توسط اساتیدی چون آیت‌الله کعبی، حجج اسلام علی ذوعلم، عبدالحسین خسروپناه، عادل پیغامی، وحید یامین پور و علیرضا مختارپور صورت خواهد گرفت.

*دوره قرآنی بصائر
در تبیین دوره قرآنی بصائر آمده که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی یک انقلاب قرآنی دینی و قرآنی بود و رهبر معظم انقلاب نیز در مسیر راهبری این انقلاب قرآنی، از مفاهیم متعالی قرآن در تحلیل شرایط کشور و جهان و ارائه راه حل‌های مسائل کشور، استمداد می‌جویند. با این اوصاف ضروری است از یک سو مدیران و اندیشمندان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی در مراجعه به مفاهیم، راهکارها و مدل‌های پیشنهادی قرآن بیش از پیش و در حد و اندازه ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی، تلاش کنند و از سوی دیگر مدیران فرهنگی و فعالان جامعه قرآنی به بازتعریف نسبت خود با وظایف سیاسی، انقلابی و مدیریتی نظام اسلامی اهتمام والاتری نشان دهند.
در این دوره به مباحث زیر پرداخته خواهد شد: مطالعه تطبیقی تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی از سوی حجت‌الاسلام احمد رهدار، مطالعه تطبیقی تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی توسط حجت الاسلام علی جعفری، آشنایی با ادبیات مفهومی جنگ نرم با حضور محمد حسین ساعی، امور راهبردی قرآنی کشور در منظومه فکری رهبر انقلاب توسط علیرضا معاف، اصول و روش‌های تفسیر سیاسی آیات قرآن کریم از سوی شبیر فیروزیان برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از دیگر دوره‌های این مؤسسه به نشانی http://toluehagh.ir مراجعه کنند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین