عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
"رحیم پور ازغدی" در مرکز "جامعه المصطفی" ترکیه:
حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) شنونده حرف‌های مردم بودند، گفت: آمادگی برای شنیدن سخنان مردم باید برای طلبه‌ها الگو باشد.

عقیق: "حسن رحیم پور ازغدی" استاد حوزه و دانشگاه در جمع چندصدنفری زنان و دختران ترکیه‌ای در مرکز جامعه المصطفی، درباره سبک زندگی نبوی و حضرت زهرا (س) و الگو بودن ایشان برای زنان امروز به سخنرانی پرداخت.

وی در این جلسه گفت: شما به عنوان طلبه باید آمادگی داشته باشید به شما اهانت شود، آب دهان روی صورتتان بیاندازند، سنگ به سر و رویتان بزنند، فحش بدهند، اهانت کنند، زباله‌های خانه‌شان را بر روی سرتان بریزند، همان کارهایی که با پیامبر کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: منتظر نباشید دست‌تان را ببوسند. آماده باشید هر نوع اهانت و جسارت بر شما انجام دهند و تو اعفوا عنهم؛ ببخشید.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه طلبه‌ها باید دارای روح بزرگ باشند، تصریح کرد: در جنگ احد نقل شده که پیامبر را می‌زدند و دندان پیامبر و پیشانی پیامبر شکست و تا مرز شهادت رفتند. شایعه شد که ایشان شهید شدند و بعضی‌ها فرار کردند.

وی اضافه کرد: آنجا نقل شده که یکی از مشرکین می‌گوید من کنار پیامبر بودم آن لحظه‌ای که می‌زدندش، دیدم زیر لب چیزی می‌گوید، ما فکر کردیم دارد ما را نفرین می‌کند. ولی دیدیم دارند ما را دعا می‌کنند و می‌گوید «اللهم اغفر لقومی انهم لا یعلمون» خدایا همین‌هایی که دارند من را می‌زنند همین‌ها را ببخش، اینها متوجه نیستند، نمی‌فهمند، جاهل‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اینها درس است برای من و شما که چطور با مخاطب رفتار کنیم و سخن بگوییم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: سبک دیگر از سبک زندگی و همینطور تبلیغ و تربیت پیامبر که باید الگو باشد برای من و شما که کار طلبگی می‌کنیم آمادگی برای شنیدن سخنان مردم است.

به گفته وی، ما فکر می‌کنیم باید حرف بزنیم، ما فکر می‌کنیم تنها گوینده‌ایم و مردم شنونده‌. هر جا یک جمعی را پیدا کردیم، زود بنشینم و موعظه کنیم درحالی که پیامبر اینگونه نبودند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: روایت دارد در بسیاری از جلسات پیامبر(ص) هرگز شروع به صحبت نمی‌کردند. سکوت می‌کردند تا کسی سوال کند. اگر سوال نمی‌کردند پیامبر حرف نمی‌زدند. اگر کسی صحبت می‌کرد پیامبر صحبت‌اش را قطع نمی‌کرد. می‌گذاشت همه حرف‌هایش را بزند.


منبع: خبرگزاری ابنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین