عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
هميشه حال و هواي زيبايي در طواف گرد خانه خدا حاكم است؛ از آنهايي كه مُحرم شده اند و با لباس هاي سپيد گرد حرم امن الهي مي گردند تا آنهايي كه طواف مستحبي به جا مي آورند. همه و همه جلوه هايي از عشق به خدا را در خانه خدا به نمايش مي گذارند
عقیق:يكي از طواف‌هاي خود حول خانه خدا را اينگونه روايت كرد:

ديشب به اتفاق يكي از دوستان و يكي از روحانيان محترم از بعثه رهبري عازم خانه خدا شدم.

طواف حول خانه خدا آنقدر آرامش بخش، زيبا و مفرح هست كه هر بار به خانه خدا مشرف شوي، قبل از هر چيز و هر كاري بخواهي آن را تجربه كني لذا به اتفاق همراهان، طواف از ركن حجر الاسود را آغاز كرديم.

هميشه حال و هواي زيبايي در طواف گرد خانه خدا حاكم است؛ از آنهايي كه مُحرم شده اند و با لباس‌هاي سپيد گرد حرم امن الهي مي‌گردند تا آنهايي كه طواف مستحبي به جا مي‌آورند.

از آنهايي كه آرام و با ذكرهاي زير لب زمزمه مي‌كنند تا آنهايي كه بلندتر و يا به صورت گروهي با خداي خويش سخن مي‌گويند همه و همه جلوه هايي از عشق به خدا را در خانه خدا به نمايش مي‌گذارند اما ديشب دعاهاي يك گروه حدودا ۱۵ نفره برايم جالب بود.

آنها مانند خيلي ديگر از گروه‌ها و افراد وقتي به حجر الاسود مي‌رسيدند: «بسم الله، الله اكبر» مي‌گفتند مثل خيلي‌هاي ديگر «ربنا اتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنه» و بقيه دعاها را مي‌خواندند اما يكي از دعاهاي شان برايم جلب توجه كرد كه همه با هم و يكصدا و با يك صداي حماسي گفتند: خدايا شهداي ما را رحمت كن و اسراي مان را آزاد فرما… وقتي اين فراز از دعا را خواندند به طوري كه از حالت طواف خارج نشوم، از يكي شان سوال كردم كه شما از كجا هستيد؟ گفت: «فلسطين». و با همان روحيه معنوي و حماسي به طواف ادامه داد و همزبان با ساير مسلمانان فلسطيني ندا سر داد: «اللهم ارحم شهدانا و فك اسرانا»

چند قدمي با برادران فلسطيني همراه شدم و دعاهاي شان را با آنها زمزمه كردم. ديشب طواف دور خانه خدا با همه زيبايي هايي كه داشت حامل اين پيام نيز بود كه همزمان با دعاي عزت و سربلندي كشورم، ساير مسلمانان جهان را فراموش نكنم.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین