عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
به قلم حسین فتاحی
کتاب «۳۰ روز با پیامبر (ص)» به روایت «حسین فتاحی» برای گروه سنی کودک به چاپ رسید.
عقیق:«30 روز با پیامبر (ص)»، پنجره‌های کوچکی است که رو به دنیای بزرگ و پرماجرای زندگی پیامبر اسلام باز می‌شود.

این مجموعه 12 جلدی شامل 365 حکایت از زندگی حضرت محمد (ص) است. این قصه‌واره‌ها تاریخ زندگی پیامبر اسلام و زندگینامه دقیق، صحیح و کاملی است که با زبان ساده و کودکانه نوشته شده است.

جلد نخست این مجموعه با نام «30 روز با پیامبر (ص)» و با زیر عنوان «از تولد تا خانه عمو» نامگذاری شده است که از عناوین داستان‌‌های آن می‌توان به «مهمانی فرشته‌ها»، «اولین طواف»، «مسافر صحرا»، «بازگشت به صحرا»، «چوپان کوچک»، «جوانمرد»، «خداحافظ حلیمه»، «دختر کوچولو و مادرش» و «خداحافظ پدربزرگ مهربان»، اشاره کرد.

«سرور قریش» یکی از داستان‌های کتاب «30 روز با پیامبر (ص)»، است که در زیر بخشی از آن را می‌خوانید: عبدالمطلب پسرها و نوه‌های زیادی داشت؛ اما محمد با همه آنها فرق می‌کرد. او حرف‌های عجیبی می زد. سؤال‌های عجیبی می پرسید و کارهایش مثل بزرگان و حکیمان بود. عبدالمطلب مطمئن بود که محمد وقتی بزرگ شود آینده درخشانی دارد و پیشوا و رهبر قریش می‌شود؛ به خاطر همین تصمیم گرفت او را با اجدادش آشنا کند.

با کسانی که همه آنها بزرگ و رهبر مکه بودند. کلیددار خانه کعبه بودند و در مراسم حج به مسافران خانه کعبه آب و غذا می‌دادند. روزی از روزها عبدالمطلب محمد را روی زانوی خود نشاند و با صدای مهربانی گفت: «ای محمد، ای نور دیده‌ام، امروز می‌خواهیم قصه‌ای برایت بگویم».

 

محمد چشم به دهان جدش دوخت و پرسید: «چه قصه‌ای؟»

عبدالمطلب گفت: «قصه پدرانت را، قصه‌ اجدادت را. حتماً می‌دانی که تو پسر عبدالله هستی و عبدالله هم پسر من بود و من پسر هاشم هستم».

محمد گفت: «بله، پدر جان، این‌ها را می‌دانم؛ اما بگویید هاشم پسر که بود؟»

عبدالمطلب گفت: «هاشم پسر عبدمناف و او هم پسر قُصَی».

محمد گفت: «قصی پسر که بود؟»

عبدالمطلب گفت: «قصی پسر کلاب و کلاب هم پسر مره و او پسر کعب و ....»

محمد گفت: «می‌خواهید حالا همه را برایتان بگویم؟»

عبدالمطلب با خوشحالی گفت: «به همین زودی یاد گرفتی؟»

محمد گفت: «بله، من محمد، پسر عبدالله و او پسر شما که عبدالمطلب هستید و شما پسر هاشم و هاشم پسر عبدمناف و او پسر قصی و قصی هم پسر کلاب و او پسر مره و ...»

عبدالمطلب گفت: «بله، همین‌طور اگر جلو برویم می‌رسیم به حضرت اسماعیل. او پیامبر خدا بود و از طرف خداوند فرستاده شده بود تا مردم را راهنمایی کند».

بر اساس این گزارش، انتشارات «قدیانی» کتاب «30 روز با پیامبر (ص) به روایت «حسین فتاحی» و با تصویرگری «منصوره محمدی» را در 110 صفحه و با قیمت 9500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به دفتر و فروشگاه مرکزی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری (غربی)، شماره 90 مراجعه یا با شماره تلفن 02166404410_5 تماس حاصل کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین