عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه فرهنگی انتظار»، گفت: این قرارگاه با هدف انجام فعالیت‌های مهدوی و ساماندهی این فعالیت‌ها در مراکز دانشگاهی سراسر کشور تشکیل شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران، با اشاره به راه‌اندازی «قرارگاه فرهنگی انتظار» در نهم ربیع‌الاول به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، ابراز داشت: قرارگاه فرهنگی انتظار به پیشنهاد بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و با همکاری بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در قالب 313 گروه مهدوی دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر گروه مهدوی دانشجویی حداقل 14 نفر عضو هستند، افزود: قرارگاه فرهنگی انتظار با هدف انجام فعالیت‌های مهدوی و ساماندهی این فعالیت‌ها در مراکز آموزشی و دانشگاهی در سراسر کشور تشکیل شده است.

عباسیان بیان داشت: پیش از این، کانون‌های مهدوی در مراکز آموزش عالی، فعالیت مهدوی داشتند که برای ارتقا فعالیت‌ها و هماهنگی‌های بیشتر با تأسیس قرارگاه فرهنگی انتظار به حداکثر خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مجموعه پاسخ به شبهات و شناخت آفت‌ها و آسیب‌ها در عرصه مهدویت است، همچنین با برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد تشکل‌های مهدوی و سایت اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های مهدوی در مراکز آموزش عالی سمت و سوی مناسب خواهد داشت.

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با اشاره به تشکیل 50 حلقه دانشجویی در اردوگاه یاوران مهدی(عج) در مسجد جمکران، اظهار داشت: در این کارگروه‌ها با نظر سنجی از دانشجویان اولویت‌های نخست مهدی یاوران دانشجویی شناسایی شد که برگزاری حلقه‌های معرفتی، کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری دوره‌های آموزش حضوری معارف مهدوی و برپایی اردوهای آموزشی مهدوی بیشترین درخواست‌ها را به خود اختصاص داد. 

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی انتظار در قدم نخست در دانشگاه تشکیل شده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک «کانون خبرنگاران جوان مهدوی» در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران شکل خواهد گرفت که زمان ثبت‌نام متعاقباً اعلام می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین