عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
استاد حوزه علمیه قم گفت: جایگاهی که ما شیعیان برای اهل بیت (ع) در نظر می گیریم، هیچ گاه بالاتر از جایگاه پیامبر(ص) نیست، چرا که ما هیچ وقت، اهل بیت(ع) را بالاتر از پیامبر(ص) نمی دانیم.

عقیق: حجت الاسلام سید احمد قاضوی از استادان حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص)، بزرگترین میراث ایشان را قرآن کریم و عترت(ع) بیان کرد و افزود: قرآن کریم و اهل بیت رسول اکرم(ص) دو میراث ماندگار پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) است که خود ایشان نیز بارها روی این موضوع بسیار مهم تأکید کردند.

وی گفت: شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افتخار این را دارند که این دو میراث گران بهای پیامبر اکرم (ص) را رها نکرده و هر دو را با هم داشتند و قطعا برای اثبات حقانیت شیعه در مکتب اسلام، تمسک به همین دو آموزه مهم می تواند کافی باشد.

رییس دفتر آیت الله علوی گرگانی در قم اضافه کرد: حتی بنده معتقدم که با همین دو عنصر ارزشمند و مورد تأکید پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) یعنی قرآن و  اهل بیت(ع)، می توانیم دین اسلام را به همه بشریت و به بهترین شکل معرفی کنیم.

او با بیان اینکه برای معرفی شخصیت حضرت محمد (ص) و دین اسلام، باید ظرفیت هایی را ایجاد کرد، گفت: قطعا اگر مردم مسلمان و غیرمسلمان دنیا، نیکویی و زیبایی کلام قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ایشان را بشنوند، شاهد خواهیم بود که رفته رفته گرایش به دین مقدس اسلام بیشتر و بیشتر شود.

حجت الاسلام قاضوی خاطرنشان کرد: البته ممکن است در راه ترویج مکتب ناب و حقیقی اسلام و آموزه های ائمه اطهار (ع)، برخی از بد دلان ایجاد تشکیک کنند که به نظر بنده بهترین راه مقابله با این شبهات، همان تمسک به آموزه های حقیقی اهل بیت(ع) است، چرا که پیامبر(ص) نیز روی آن تأکید کرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: ما مسلمانان برای نشر هر چه بهتر مکتب اسلام (ص)، باید بیش از هر چیز روی مسایل اخلاقی و منش رفتاری حضرت محمد (ص) تمرکز کنیم، چرا که ایشان بهترین و زیباترین اخلاق ها را داشتند.


منبع: شفقنا
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین