عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
«شیخ عایض القرنی» یکی از علمای وهابی سرشناس عربستان سعودی در مقاله ای با بیان اینکه مهارت زیاد در شعر، دل ها را از قرآن کریم رویگردان می کند، به دوری از خواندن شعر بویژه قصایدی که در مدح و ذم سروده شده است، دعوت کرد!
عقیق: «شیخ عایض القرنی» یکی از علمای وهابی سرشناس عربستان سعودی در مقاله ای با بیان اینکه مهارت زیاد در شعر، دل ها را از قرآن کریم رویگردان می کند، به دوری از خواندن شعر بویژه قصایدی که در مدح و ذم سروده شده است، دعوت کرد.
 
شیخ عایض القرنی در مقاله ای تحت عنوان «اسراف در خیال»، شاعران را اهل خیال و مبالغه توصیف کرده! و در بیان دلیل خود عنوان داشته است: شاعران به دلیل افراط گویی در مدح و ذم افراد و تجاوز از حد خود، اهل خیال و مبالغه هستند.
 
 وی که یکی از مفتی های وهابی افراطی عربستان سعودی به شمار می رود، در این مقاله افزوده است: شعر از نظر شرعی ممنوع است زیرا مانع از تاثیر قرآن بر دل ها می شود.
 
 این مفتی وهابی در مقاله خود تاکید کرده است: به دلیل حفظ اشعار از سوی شاعران، یادآوری و استشهاد به آن،  شمار اندکی از شاعران در هنگام شنیدن قرآن تحت تاثیر قرار گرفته و گریه می کنند.
 

 او که به فتواهای عجیب و غریب خود مشهور است، نسبت به پیروی کردن از شاعران هشدار داده و عنوان کرده است: عمر گرانبهاتر از آن است که صرف شعرهای شاعران شود!


منبع: شفقنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین