عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
یکی از مراجع تقلید گفت: 22 بهمن ایام الله بوده و روزی است که نعمت و برکات خدا بر امت اسلامی نازل شد، بنابراین باید قدردان آن باشیم.
عقیق:آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرمایند که ایام‌الله را به بنی اسرائیل متذکر باش، اظهار کرد: همه یوم‌ها و مکان‌ها برای خداست، ولی در برخی ایام حق بر باطل غلبه می‌کند و نور بر ظلمت غلبه کرده و به همین دلیل خاص است.

وی خاطرنشان کرد: ایام‌الله ایامی است که حق بر باطل و نور و بر ظلمت غلبه می‌کند و روز شاخصی است که نعمت‌های خدا بر بشر ظاهر می‌شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در آن دوران ایام‌الله روزی بود که بنی‌ اسرائیل از دریا عبور کرد، خداوند در این آیه می‌فرماید، روزگاری زیر فشار بودند و آنها را از فشار بیرون آوردیم؛ البته قرآن همیشه مانند آفتاب می‌تابد و برای یک روز و حادثه‌ای نازل نشده است.

وی با اشاره به واقعا 22 بهمن گفت: دوران رژیم شاه مردم در ظلمات و فشار بودند ولی اکنون در نعمت قرار دارند، بنابراین باید قدر بدانید و خیال نکنید که این نعمت همیشه می‌ماند اگر شکر نعمت به جا آوریم، اضافه می‌شود و اگر کفران نعمت کنیم خداوند عذاب فراوانی بر ما نازل می‌کند.

سبحانی خاطرنشان کرد: 22 بهمن ایام‌الله بوده و روزی است که نعمت و برکات خدا بر امت اسلامی نازل شد، بنابراین باید قدردان آن باشیم ولی متاسفانه در جامعه کارهایی انجام می‌شود که حاکی از آن است که برخی از ما شاکر نیستیم.

وی عنوان کرد: حجاب و عفاف، مسائل اخلاقی و امین بودن مسئولان مسئله مهمی است، باید تمام مسئولان امین باشند، اگر امانت را رعایت نکنیم، خداوند ما را مؤاخذه می‌کند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین