عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
حسام‌الدین آشنا:
مشاور فرهنگی رئیس جمهوری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و فیلم محمد رسول‎الله(ص) ساخته مجید مجیدی نوشت: این نامه پیوستی رسانه‎ای می‎طلبید؛ چه خوب شد که آن اعلان و این اکران هم زمان شد.
عقیق:حسام‌الدین آشنا عصر دوشنبه، ۲۰ بهمن، در صفحه شخصی خود نوشت: محمد رسول‌الله(ص) ساخته مجید مجیدی، شعر سپیدی است در ستایش پیام‎آور رحمت و برکت؛ ولایت‎نامه‎ای است در پیرایش حضرت ابوطالب از شرک و ضلالت؛ دعوت‎نامه‎ای است به بازشناسی نسبت اسلام با یهودیت و مسیحیت و شهادت‎نامه‎ای است در بزرگداشت آنچه سینمای دینی‎اش می‎خوانیم.

وی ادامه داد: مجیدی راه میان سینمای زمینی و سیمای آسمانی را هموار و دین خود را در حد توان به محبوب‎ترین بنده خداوند ادا کرد.

فیلمبرداری فیلم محمد(ص) که از آن به عنوان بزرگ‎ترین پروژه سینمای ایران نام می‎برند، در آبان ماه سال ۱۳۹۰ آغاز و اوایل امسال به پایان رسید.

داستان این فیلم از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد(ص) آغاز شده و با ۱۲ سالگی ایشان که در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا است، به پایان می‎رسد.

بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.

«ویتوریو استورارو» فیلمبردار مطرح ایتالیایی که سه جایزه اسکار گرفته به همراه «حمید خضوعی ابیانه» این اثر سینمایی را فیلمبرداری کرده اند.

«اسکات ای. اندرسون» برنده اسکار برای طراحی جلوه ویژه فیلم باب در ۱۹۹۶، طراحی جلوه‎های ویژه این فیلم را برعهده داشته است.

«الله رخا رحمان هندی» آهنگسازی و «مایکل اکانر» طراحی لباس فیلم محمد(ص) را برعهده داشتند.

«علیرضا شجاع‎نوری»، «مهدی پاکدل»، «ساره بیات»، «مینا ساداتی»، «محسن تنابنده»، «داریوش فرهنگ» و «رعنا آزادی» از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.


منبع:بنیاد دعبل خزائی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین