عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
سخنرانی حاج مهدی توکلی در حسینیه حضرت علی اکبر(ع)
امیرالمؤمنین نفس پیامبر است. در روایت است که اگر علی نبود برای فاطمه کفوی پیدا نمی شد. قرآن درباره پیامبر می فرماید که پیغمبر هر چه بگوید وحی است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه حضرت علی اکبر (ع) با سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی برگزار شد.   در این مراسم حاج حسن جلیل زاده به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید هیچ کس را نمی توانید با ما مقایسه کنید و اگر کسی را با ما قیاس کنید ناجوانمردی است. حضرت علی با هیچ کس قابل مقایسه نیست. امیرالمؤمنین می فرماید اگر کسی من را با ابراهیم مقایسه کند ظلم کرده است.

_ علی نور است و خلفا ظلمت هستند و اصلا قابل قیاس نیستند. و این کفر است. هیچ انسانی را با اهل بیت پیامبر نمی شود در نعمت هایی که خداوند به ایشان عطا فرموده، مقایسه کرد.

_ امام باقر(ع) به جابر بن یزید می فرماید که خداوند ما اهل بیت را در مکان و منزل رفیع قرار داده و اگر ما نبودیم خداوند آسمان ها و زمین و بهشت و جهنم و آتش و خورشید و جن را خلق نمی کرد. هیچ کس را با ما مقایسه نکنید. رسول خدا می فرماید که من سرور و آقای همه پیامبران هستم و هر کس ما را دوست دارد خدا را دوست دارد و هر کس با ما دشمنی کند با خدا دشمن است و نافرمانی ما نافرمانی خداست و ذکر ما ذکر خداست.

_ برجسته ترین انسان ها چهار گروه پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین هستند. پیامبر فرمودند که من سید انبیا هستم و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سید صدیقین و حسن و حسین سیدالشهدا و فرزندانشان سید صالحین هستند. بالاترین پیامبران مرسلین هستند. از 124 هزار پیامبر 313 مرسل بودند که از تمام انبیا درجاتشان بیشتر است.

_ رسول خدا می فرماید که وقتی خدا موسی را مبعوث کرد و دریا را برایش شکافت و بنی اسرائیل را نجات داد و تورات را به ایشان عطا کرد. موسی دید یک جایگاه رفیعی نزد خدا دارد که خدا به ایشان عنایت می کند. رو به خدا فرمود که خدایا کرامتی به من دادی که به کسی ندادی. خداوند فرمودند که ای موسی تو نمی دانی پیامبر آخر الزمان از همه مخلوقات من جایگاهش بالاتر است.

_ امیرالمؤمنین نفس پیامبر است. در روایت است که اگر علی نبود برای فاطمه کفوی پیدا نمی شد. قرآن درباره پیامبر می فرماید که پیغمبر هر چه بگوید وحی است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین