عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
حجت الاسلام والمسلمین حمیدزاده:
حجت الاسلام والمسلمین حمیدزاده گفت: اگر خطیبی صاحب علم و فن بیان باشد اما اتکا به خدا نداشته باشد همه تلاش هایش تباه می شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اکبر حمیدزاده، استاد حوزه و دانشگاه و روحانی ای که مدیریت سخنرانی امام را در بهشت زهرا به عهده داشت در بزرگداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی تهران گفت: به دلیل حضور جمعیت بسیار زیاد حضور امام در بهشت زهرا در 12 بهمن ماه 57 به تأخیر افتاد لذا ابتدا شهید مطهری به درخواست بنده سخنرانی کردم و چون امام نیامدند شهید آیت الله صدوقی نیز به ایراد سخن پرداختند اما باز امام تشریف نیاوردند لذا بنده مشغول سخنرانی شدم تا اینکه اطلاع یافتم امام (ره) تشریف می آورند.


وی ادامه داد: یکی از زیباترین لحظات تاریخ انقلاب اسلامی صحنه حضور امام در بهشت زهرا بود. استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با حضور کارتر رییس جمهور آمریکا در سال 56 در ایران فضای سیاسی کشور باز شد و بخشی از زندانیان سیاسی آزاد و تعدادی از تبعیدی ها به وطنشان بازگشتند.


وی ادامه داد: ایجاد فضای نسبتا باز سیاسی در سال 56 با شهادت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام (ره) مصادف شد. به دنبال این حادثه و توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی (ره) مردم قم قیام کردند. چهلم شهدای قم ابتدا در یزد برگزار شد که در این مراسم تعدادی به شهادت رسیدند، سپس چهلم شهدای یزد در تبریز برگزار شد که بنده در آنجا نیز سخنرانی داشتم. حجت الاسلام حمیدزاده با بیان اینکه رژیم طاغوت گروهی از مردم را در تبریز به شهادت رساند، خاطرنشان کرد: چهلم مردم تبریز در مسجد آذربایجانی های بازار بزرگ تهران برگزار شد.


وی افزود: استاد شهید مطهری با بنده تماس گرفتند و فرمودند مقرر شده حضرتعالی در این مجلس سخنرانی کنید. بنده صبح برگزاری مراسم زیارت عاشورا خواندم و غسل شهادت کردم سپس به همراه برادرم راهی بازار شدم آنقدر جمعیت در بازار آمده بودند که مجبور شدم از راه پشت بام ها به مسجد بروم. وقتی وارد مجلس شدم مشاهده کردم علمای بزرگ و شخصیت های وزینی مانند شهید مطهری حضور داشتند بنده در آن مجلس 75 دقیقه سخنرانی کردم و تاکید نمودم که باید علیه فضیلت کش و یزید زمان قیام کرد و چون سخنرانی بنده بسیار آتشین و انقلابی بود شهید بهشتی فرمودند منزلی برای شما در اصفهان آماده شده است به آنجا تشریف ببرید. در مسیر حرکت به سوی اصفهان بنده به همراه آقای غیوری (نماینده مقام معظم رهبری در سازمان هلال احمر) که چند ماه پیش به رحمت خدا پیوستند به منزل یکی از علما در قم رفتیم اما ایشان که امروز یکی از مراجع تقلید است گفتند سخنان شما را بی بی سی پخش کرده و حتما ساواک به دنبال شما آمده است، حضور شما در منزل بنده موجب اذیت و آزار خانواده ام می شود. بنده و آقای غیوری وقتی با این برخورد مواجه شدیم از منزل آن عالم خارج شدیم.


حجت الاسلام والمسلمین حمیدزاده خاطرنشان کرد: اگر خطیب و سخنرانی صاحب علم و فن بیان باشد اما اتکال به خداوند نداشته باشد تمام تلاشش تباه می شود. وی در همین ارتباط ادامه داد: طبق روایت کسی که به خطیبی گوش جان می سپارد بنده او شده است. اگر این سخنران انگیزه الهی داشته باشد گویی به بندگی خدا درآمده است و اگر این سخنران انگیزه الهی نداشته باشد گویی به بندگی شیطان روی آورده است. وی در پایان تصریح کرد: یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی اخلاص امام خمینی (ره)، علما و انقلابیون بود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین