عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
آیت الله جلالی خمینی؛
آیت الله جلالی خمینی گفت: امام خمینی (ره) با دستان خالی و بدون لشکر و اسلحه، نظامی ۲۵۰۰ ساله را از بین برد؛ واقعیتی که موجب حیرت همگان شد.

عقیق:آیت الله جلالی خمینی از شاگردان و اصحاب نزدیک حضرت امام خمینی (ره) و  جزو ستاد استقبال از امام در سال 1357 بودند. وی سالها نماینده امام و مقام معظم رهبری بوده و همچنین امام جمعه خمین انتخاب بودند. آیت الله جلالی خمینی مدرسه علمیه جلالی خمینی را در منطقه نارمک تهران تأسیس نمود و با تربیت شاگردان امام صادق (ع) و سربازان امام زمان (عج)، خدمات شایانی به اسلام و انقلاب میکنند.

ایشان از شاگردان آقایان آیات جواد تبریزی، مشکینی، سلطانی طباطبایی و ... بوده و پس از پایان دوره سطح، در درس خارج فقه مرحوم آیت‌االله بروجردی مرجع معظم تقلید شیعه، به مدت ۴ سال شرکت نمود. هم زمان با این درس، در دروس فقه و اصول حضرت امام خمینی (ره) شرکت نموده و هم چنین از دروس فلسفه علامه طباطبایی کتاب (اسفار و شفاء) استفاده میکردند.

برای اطلاع از نظرات ایشان پیرامون حوادث انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی، گفتگویی صمیمی با ایشان در بیتشان داشتیم که متن کامل آن پیش روی شماست.

وی با بیان اینکه از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن 1357 جلسات مکرری با شهیدان بهشتی، مطهری و باهنر و همچنین مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مقام معظم رهبری داشتیم گفت: در این جلسات ضمن رصد رویدادهای مهم کشور، در تلاش بودیم امنیت را در جامعه ایجاد نماییم.

آیت الله جلالی خمینی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقات در ابتدای انقلاب، تأسیس کمیته انقلاب بود که شهید مطهری و مرحوم آیت الله مهدوی کنی از ارکان اصلی آن بودند و بنده نیز مسئول کمیته شماره 5 (شرق تهران) بودم.

رهایی از وابستگی به بیگانگان، دستاورد مهم پیروزی انقلاب است

وی با اشاره به اینکه اثرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دو جهت داخلی و خارجی می توان بررسی کرد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی رهایی از وابستگی به بیگانگان بود چرا که آمریکا، انگلیس و ... از کشورهای مستعمره و وابسته به خود حق توحش می گرفتند و امام (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی کشور را از یوغ استعمارگران رهایی بخشیدند.

مؤسس و مسئول مدرسه علمیه جلالی خمینی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس با هدف ایجاد امنیت برای اسراییل کشورهای منطقه را چپاول می کردند و تحت فشار قرار می دادند، تصریح کرد: پسر رضاخان تاریخ ایران را به کوروش تغییر داد و تصور میکرد با رحلت آیت الله بروجردی، مرجع معظم تقلید شیعه همه چیز تمام شده لذا به قم رفت و گفت: تا به حال مقام مسئولی (منظورش آیت الله بروجردی (ره) بود) مانع از اقدامات ما می شد اما اکنون من منویات پدرم را پیگیری خواهم کرد و هیچ نجسی نمی تواند جلویم بایستد.
وی افزود: امام با اینکه درس بسیار عالی ای داشتند  و در حالی که عده ای با پخش رساله به دنبال ریاست بر حوزه ها بودند حتی اجازه پخش رساله را ندادند؛ رفتاری که موجب تعجب ما شده بود اما بعدها متوجه شدیم که ایشان با رصد تمام تحولات، مترصد ایجاد زمان مناسب برای مقابله با طاغوت بودند.

امام و مراجع تصمیم گرفتند پسر رضاخان را خطاب قرار دهند

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به اینکه وقتی امام بروز برخی تغییرات فرهنگی را دیدند و صحبت های پسر رضاخان را در قم شنیدند شروع به حرکت علیه فساد و اقدامات طاغوت نمودند، خاطرنشان کرد: امام در جلسه ای که با حضور مراجع و مجتهدین برگزار شد فرمودند: یا باید سکوت کنیم و یا اینکه در برابر محمدرضا که قصد دارد منویات پدرش را حاکم کند و در ستیز با دین است، بایستیم.

امام جمعه سابق خمین با بیان اینکه وقتی رضاخان پس از ایراد سخنرانی در قم به تهران بازگشت و شروع به ایجاد تغییرات گسترده در فضای فرهنگی کشور کرد گفت: از جمله اقدامات وی، حذف قسم به قرآن از سوی نمایندگان مجلس بود و در چنین فضایی امام به مراجع فرمودند: باید برای حفظ دین، جان، مال، ناموس و فرزندانمان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام در آن جلسه فرمودند: از این به بعد به جای آنکه وزرا را که وابسته به شاه هستند خطاب قرار دهیم بایست خود شاه را مورد خطاب قرار دهیم تا دست از این اقداماتش بردارد.

آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه مشکل اول کشور پس از پیروزی انقلاب، امنیت بود، خاطرنشان کرد: لذا به همت آقایان شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، مرحوم آیت الله مهدوی کنی، مقام معظم رهبری، بنده و ... کمیته انقلاب اسلامی شکل گرفت؛ تأمین امنتی در آن زمان، بسیار سخت بود زیرا دشمن و برخی گروهک های داخلی درصدد بودند با ایجاد ناامنی، مسیر انقلاب را منحرف کنند.

وی افزود: تمام سعی ما این بود که مبادا به جان، مال و ناموس مردم تجاوز شود و الحمدالله به لطف خدا انقلاب ایران در مقایسه با سایر انقلاب ها با کمترین خونریزی و بیشترین امنیت پیروز شده و مبتنی بر آرای ملت، نظام اسلامی را حاکم نمودیم.

انقلاب مانند یک معجزه بود

شاگرد و صحابی برجسته امام خمینی (ره) با تصریح بر اینکه مهمترین هم امام خارج نمودن کشور از یوغ خارجی ها بود، گفت: انقلاب ما مانند یک معجزه بود؛ چرا که یک پیرمرد 70-80 ساله بدون لشکر، اسلحه و کمک خارجی توانست نظامی 2500 ساله را نابود کند، آنهم نظامی که تا بن دندان مسلح بوده و 90 کشور خارجی از او حمایت می کردند.
موسس و مسئول مدرسه علمیه جلالی خمینی با اشاره به اینکه الهاماتی از سوی خداوند متعال به امام (ره) می شد، عنوان کرد: زمانی که امام به تهران آمدند خیلی ها دچار وحشت شده بودند که چه اتفاقی خواهد افتاد و حتی مرحوم آیت الله طالقانی که زحمات زیادی برای پیروزی انقلاب کشیدند به امام فرمودند باید با اعلام حکومت نظامی امنیت را در کشور حاکم کرد اما امام فرمودند: راحت باشید و به مردم بگویید وارد خیابان ها شوند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه عده ای در راه پیروزی انقلاب اسلامی شهید و جانباز شدند اما الحمدالله با همراه شدن نیروی هوایی ارتش و سایر نیروهای نظامی با امام، انقلاب با کمترین صدمات و لطمات جانی به پیروزی رسید.

خوشا به حال کسانی که شهید شدند

آیت الله جلالی خمینی با بیان اینکه به لطف انقلاب اسلامی، دست آمریکا، انگلیس و سایر کشورها از چپاول کشور و مملکت ایران قطع شد، خاطرنشان کرد: بارها گفته ام خوشا به حال کسانی که شهید شدند و بدا به حال کسانی که امروزه زنده اند زیرا امروز وظیفه بسیار سنگین تر است.

وی افزود: مسئولان حاضر باید به مراتب بیشتر از مسئولان سابق تلاش کنند چرا که دشمن شبانه روز تلاش می کند تا نظام را براندازی نماید.

موسس و مسئول مدرسه علمیه جلالی خمینی با اشاره به اینکه امروز دشمن با ترفندهای جدید به مقابله با نظام می پردازد، خاطرنشان کرد: از جمله ترفندهای دشمن در زمینه فرهنگی است چرا که متوجه شده در بعد سخت افزاری و مسلحانه نمی تواند نظام را از پای درآورد؛ لذا از بعد نرم افزاری و با ترویج فساد، اعتیاد و غیره به مقابله با نظام پرداخته است.

آیت الله جلالی خمینی در پایان با بیان اینکه دشمن سعی دارد با ترویج فساد و بی بند و باری ایران را تبدیل به آندولسی دیگر کند، خاطرنشان کرد: الحمدالله با وجود مقام معظم رهبری و حمایت مردم از ولایت فقیه، دشمن به اهداف خود نخواهد رسید.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین