عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
آیت‌الله جوادی‌آملی:
آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن عبادت است، باید وضو بگیریم در راهپیمایی شرکت کنیم.
عقیق: این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر قرآن کریم خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: خدا فرموده ما نیازی به یاوری شما نداریم، امروز هم همین است خدا نیازی به یاوری ما ندارد، بلکه وظیفه ما حفظ حرمت خون شهدا، امام و اکرام رهبری است، اما بدانیم دیگری است که امنیت منطقه و کشور را حفظ کرده و خواهد کرد منتهی وظیفه ما عرض ادب به دین است.
وی با بیان این‌که «شرکت در راهپیمایی 22 بهمن عبادت است» افزود: باید وضو بگیریم و در راهپیمایی شرکت کنیم، خیلی از دوستان ما وضو می‌گرفتند می‌آمدند و خیلی از خواص، افکار دیگری هم داشتند و واقعا با همین شعارها انقلاب پیروز شد و شاه رفت و با همین شعارها هم انقلاب تا ظهور باقی می‌ماند، خدا فرموده است که شما به وظیفه‌تان عمل کنید ولی دخالت نکنید، من خودم بساط کافران و مشرکان و منافقان را بر می‌چینم.
 آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: آنها دائما می‌گویند گزینه‌ها روی میز است، یعنی کار به دست ما است همان حرفی که فرعون می‌زد، ولی ما باید در این راهپیمایی‌ها درود بر امام و شهدا بفرستیم و گرامی‌داشت رهبری را داشته باشیم، اما یا «احد» و یا «صمد» یادمان نرود و بی وضو در این راهپیمایی شرکت نکنیم.
وی خاطرنشان کرد: تفکر امروز غرب همان اومانیسم است اگر چه اصطلاحات و الفاظ عوض شده باشد. اینکه گفتند تا زنده هستید عالم باشید چون عالم اگر نتواند باری از دوش دیگران بردارد، زیر بار استعمار هم نمی‌رود و باربری نمی‌دهد، زیرا حوزویان و دانشگاهیان با یک دست تعلیم و با دست دیگر تعلیل دارند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین