عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
قاری بین المللی کشورمان در جلسه آموزش قرآن
سعیدیان گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه معارج اشاره به صبر جمیل دارد در روایات نقل است صبر جمیل یعنی آنکه آدم در مصیبت ها طوری باشد که جزع نداشته باشد.
عقیق:دکتر محمدحسین سعیدیان، قاری بین المللی کشورمان در جلسه هفتگی آموزش قرآن خود با اشاره به جایگاه اهل صابران گفت: دو یا 3 عمل است که از سوی خداوند پاداش عظیم دارد که یکی از آنها اجر و مزد صابران است خداوند متعال در قرآن کریم بیش از 100 مرتبه پیرامون صبر و پاداش بیکران آن سخن گفته است انسان برای دستیابی به ملکه زیبایی صبر باید عوامل بیرونی و درونی ای را در خود ایجاد کند. وی افزود: اگر آدمی به صبر نایل شود خداوند کنار او خواهد بود بهشت خداوند با صبر و رضوان الهی با صبوری کردن توام است.

 

سعیدیان تصریح کرد: محوری ترین موضوع بهشتی شدن انسان ها صبر در برابر سختی ها، طاعت خدا و معصیت الهی است عواملی که موجب صبر می شود شوق، ترس، زهد و انتظار مرگ برای انسان است، شوق برای دیدار بهشت و دست کشیدن از شهوت ها و ترس از عذاب جهنم و دوری از معصیت الهی و همچنین زهد نسبت به دنیا به معنای آنکه بی اعتنا باشد و مصیبت ها را سست بنگارد و با خود بگوید شد شد و اگر نشد نشد و انتظار مرگ یعنی همواره یاد آن دنیا باشد از مهمترین عوامل ایجادکننده صبر در انسان است.

 

 بر همین اساس برای حضور قلب و نزدیکی به خداوند ذکر شریف لااله الا الله را بسیار بگوید با این ذکر خود آدم ضعیف می شود و لذا گرفتاری های دنیایی برای او آسان می شود. وی افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه معارج اشاره به صبر جمیل دارد در روایات نقل است صبر جمیل یعنی آنکه آدم در مصیبت ها طوری باشد که جزع نداشته باشد.

 

این استاد برجسته گفت: یکی از نشانه های صبور بودن عدم اظهار شکایت نسبت به مردم است صبر باید دوطرفه باشد یعنی آنکه در مقابل صبر دیگران ما صابر باشیم و در مقابل صبر ما دیگران تشویق شوند امام علی (ع) هر گاه مشکلات و فشارها بر او افزون می شد با نماز خواندن صبر می کردند.

 

وی افزود: زیرا نماز خواندن توفیقی است که انسان تحت لقای پروردگار عالم می رود و خدا بر قلب آدمی آرامش می دهد. از مهمترین عوامل صابر شدن آن است که انسان خودش را به چهره صابران درآورد تا پروردگار عالم نیز به او توفیق صبر عنایت کند.

 

سعیدیان تصریح کرد: کسی که اهل استعفاف است یعنی دایم از خداوند طلب عفت و حیا می کند خدا نیز آرام آرام به او حیا و عفت می دهد. یکی از نشانه های حیا و عفت پوشش انسان هاست یک جوان مسلمان باید در شأن خودش لباس بپوشد و اگر اینطور نشود آرام آرام عفت در انسان کم می شود و این رفتارها انسان ها را از مسیر اصلی دور می کند.

 

وی اظهار داشت: همچنین کسی که چهره اش را به چهره بی نیازان نزدیک می کند و علیرغم احتیاج از دیگران اظهار بی نیازی می کند خداوند از خزانه غیبش به او عطا کرده و او در زمره صابران است. یکی از مهمترین عواملی که آدمی را در زمره صابران قرار می دهد آن است که انسان ها در معاملات دنیایی و اخروی موفق باشند کسی که چه در امور مادی و چه در انتخاب همسر و شریک زندگی معامله درستی می کند موفق است تمام خلقت بر اساس زوجیت بنا نهاده شده و به کمال می رسد لذا کس در وجود ازدواج شک ندارد. لذا صبر و گذشت با روحیه بزرگواری، جوانمردی و مردانگی پرورش می یابد و زندگی زناشویی را شیرین می کند و این گونه شهد شیرین صبر سختی ها و مشکلات زندگی را به خوشی تبدیل می کند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین