عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
آیت الله بهاء الدینی(ره):
نمی دانید انسان ساخته شده، چقدر به درد می خورد. خلاصه این که همه احتیاج به سازندگی دارند. اگر خودتان را ساختید، مردم هم ساخته می شوند. مردم اگر بدانند دروغ نمی گوئید، غارت نمی کنید، همین خودش سازنده مردم است. خدای تعالی همه را موفق کند که به فکر خود باشید، یعنی همین طور که به فکر دنیا و اقتصاد هستید، به فکر خانه و کاشانه هستید، به فکر این هم باشید که خودتان نیز ساخته شوید.
عقیق:مرحوم آیت الله العظمی سید رضا بهاءالدینی به جویندگان حقیقت سفارش می کرد: «برای آدم شدن و ورود به وادی سیر و سلوک، سیره عملی ائمه دین (ع) را نصب العین خود قرار دهید که غیر از در خانه این خانواده، هیچ کجا خبری و چیزی نیست و هر کجا جای پای عرفان و شناخت را دیدید، بدانید که ارتباط با ائمه (ع) آنجا بود؛ گرچه شهرت به خلاف آن باشد و بدون ارتباط با ائمه معصومین عرفان دروغ است.»

بارها می فرمود: «همه چیز در سیره و روش ائمه معصومین (ع)است. ما چیزی نداریم، دیگران هم چیزی ندارند؛ بروید در خانه اهل بیت، اگر ما چیزی داشته باشیم از برکت آنها است. تمام مراحلی که برای سالک الی الله ذکر شد و آنچه به نظر دیگران نرسیده است؛ همه را حضرت امیر، امام السالکین و معراج العارفین بدان اشاره فرموده است.»

 
آیت الله بهاءالدینی درباره خودسازی می گفت: «اگر شخص، خود را بسازد و الهی شود، بدون این گونه روابط -منظور تکیه کردن به روابط انسانی است-، افراد مانند یک مامور کارهای او را انجام می دهند.

این را خیال نکنید حرف است. ما تجربه کرده ایم و دیدیم چنین است. آن روزی که آدمی مرد خدا بشود، علومی که در غیر دستگاه الهی نیست نصیب انسان می شود. فقط دستگاه خداوند است که توان چنین کاری را دارد.»
 
بهاءالدینی می فرمود: «انبیاء علیهم صلوات الله تهذیب و سازندگی را از خود شروع می کردند، آنگاه به محیط خانواده می پرداختند و سپس به جامعه روی می آوردند و درصدد تهذیب و تطهیر و تربیت جامعه برمی آمدند، انبیا و اولیای الهی در اثر تهذیب و ریاضت نفس، چون خورشید تابان می درخشیدند و اطراف خود را روشن و نورانی می کردند و هر کس مستعد بود بر اثر نورانیت شمس نبوت و قمر ولایت، هدایت می یافت.»

وی در بیانی دیگر می فرمود: «نمی دانید انسان ساخته شده، چقدر به درد می خورد. خلاصه این که همه احتیاج به سازندگی دارند. اگر خودتان را ساختید، مردم هم ساخته می شوند. مردم اگر بدانند دروغ نمی گوئید، غارت نمی کنید، همین خودش سازنده مردم است. خدای تعالی همه را موفق کند که به فکر خود باشید، یعنی همین طور که به فکر دنیا و اقتصاد هستید، به فکر خانه و کاشانه هستید، به فکر این هم باشید که خودتان نیز ساخته شوید.»

به اعتقاد وی، اگر خود را ساختید همه چیز همراه آن می آید. اگر انسان ساخته شد، خدا اقتصاد را هم برایش فراهم می کند.

 
منبع: ایرنا
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین