عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
حجت‌الاسلام پناهیان:
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز کشور ما در شاخص‌های فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی بسیار پیشرفت کرده‌‌ و قدرت آمریکا نسبت به قبل افول کرده است.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان دیشب در مراسم گرامیداشت یوم‌الله دهه فجر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: تمام حرکت انقلابی امام راحل از ابتدای انقلاب با این آیه قرآن قابل مقایسه است که خداوند می‌فرماید: به خاطر خدا قیام کنید حتی تنهایی، باید گفت به خاطر خدا بودن است که انسان را موفق می‌کند، بنابراین حضرت امام به‌ تنهایی 15 سال قبل از آغاز قیام 15 خرداد در سال 1342 قیام خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: موضوع بحث ما این است که قیام و حرکت در زندگی فردی و اجتماعی برای خدا باشد، در ارتباط با مدیران جامعه می‌گوییم که آیا توانایی مدیریت دارند که این سئوال شایسته‌ای است و حتی می‌گوییم می‌توانند برای خدا کار کنند، چراکه خداوند دستگاه وجودی انسان را به گونه‌ای ساخته است که نمی‌تواند بدون خدا زندگی کند و نابود می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی شما کاری را انجام می‌دهید که برای خدا است، به سرعت منفعت آن را نمی‌بینید، چراکه این امری پیچیده است، برای همین است که عده‌ای می‌گویند برای خدا قدم برداریم چه فایده‌ای دارد؟

پناهیان تصریح کرد: بدون پروردگار حرکت کردن قطعاً سبب شکست می‌شود، بنابراین سیاسیونی که به خاطر خدا سخن نگویند، قطعاً شکست می‌خورند.

وی عنوان کرد: عالم را نفس‌هایی اداره می‌کنند که به خاطر خدا کار می‌کنند، با این حال حضرت علی (ع) هم برای رضای خداوند جامعه را هدایت می‌کرد، اما آن جامعه مقابل امام مقاومت کرد و باید گفت انسانی که مخلص باشد و محبت داشته باشد و با اخلاص در مسیر خداوند کاری را انجام دهد،‌ موفق می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «از گمانه‌زنی اهل تقوا باید مراقبت کرد» چراکه این گمانه‌زنی مبتنی بر حق و روایت است و خداوند حق را به زبانشان جاری می‌کند، امام راحل نیز به مرزی از اخلاص رسیده بودند که خداوند کار ایشان را اداره می‌کرد و مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام راحل فرمودند که دست خدا کارها را اداره می‌کند و دست خدا بالای سر ماست.

پناهیان با اشاره به اهمیت اخلاص در زندگی افراد جامعه، تشریح کرد: هیچ تدبیری بدون داشتن اخلاص نتیجه نمی‌دهد، اگر یک مسئولی به خاطر مردم بخواهد کاری را انجام دهد این امر فایده ندارد، چراکه مردم جای پروردگار را نمی‌گیرند، بلکه وی باید برای خدا کار کند و اگر این امر باشد کافران هم در خدمت اخلاص شما قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران اکنون به رشدی رسیده است که منطقه با نشأت گرفتن از انقلاب اسلامی ایران هر روز دچار تغییر و تحولات می‌شود، به عنوان مثال اخباری که در یمن مشاهده می‌کنیم و ممکن است پیروزی مردم یمن در کنار انقلاب ایران شکل بگیرد، اینها عوامل زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) هستند، چراکه یمن در اختیار کسانی که مریدان حضرت امام هستند قرار می‌گیرد و مانند سدی محکم می‌ایستد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: با اینکه نیروهای نظامی آمریکا در جهان بیشتر از ایران است و 50 هزار نفر تعداد کارکنان سفارتخانه آنهاست که از سفیران ما در کل دنیا بیشتر است و در طول این 30 سال آمریکا از نظر اقتصادی بسیار قوی بوده است و از نظر نفوذ سیاسی نیز موفق عمل کرده است، اما اکنون دنیا شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد و قدرت نظامی و سیاسی آمریکا کم شده است.

پناهیان توضیح داد: آمریکا از نظر فرهنگی نمی‌تواند جلوی نفوذ اسلام بایستد،‌ آمارها نشان می‌دهد که آمریکا از لحاظ فرهنگی و تأثیرگذاری فرهنگی در تمام جهان در 30 سال گذشته قدرتمند بوده است، اما امروز دیگر اینگونه نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون قدرت نظامی،‌ اقتصادی و فرهنگی‌اش ایران پیشرفت کرده است.

وی متذکر شد: بسیاری از تحولات منطقه امروز با اشاره ولی فقیه ما تحقق پیدا می‌کند و در شاخص‌های فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی بسیار پیشرفت کرده‌ایم و آمریکا نسبت به قبل افول کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران قیام لله صورت گرفت، در حالی که در آمریکا امور بر ضد خدا صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که هر کاری می‌کنند، نتیجه نمی‌گیرند.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین