عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
استاد بهتاش گفت: وقتی شاه عربستان تصمیم داشت به دیدار آیت الله بروجردی (ره) برود ایشان نپذیرفتند. وقتی دلیل را پرسیدند، فرمودند: او وهابی است و با حضور در قم به زیارت حرم معصومه نمی روند در حالی که ایشان بزرگ قم هستند و نه من!
عقیق:حاج یدالله بهتاش، خطیب و مداح اهل بیت علیهم السلام در حسینیه سید حسن ولی تهران گفت: امام صادق (ع) فرمودند هر کدام از شما 4 صفت ورع در دین، صداقت در گفتار، ادای امانت و حسن خلق با مردم را داشته باشد موجب سرور بنده است چرا که مردم می گویند او شیعه امام صادق (ع) است.

وی ادامه داد: برای اینکه حضرت از ما خوشحال شود و موجب زینت ایشان شویم باید این 4 صفت را داشته باشیم. استاد بهتاش با بیان اینکه ورع بالاتر از تقواست، خاطرنشان کرد: ورع یعنی چراغ قرمزهای خدا را رد نکنید.

وی افزود: جوانی چند وقت پیش نامه ای به آیت الله صافی از مراجع تقلید نوشت و گفت: من را راهنمایی کنید تا عاقبت به خیر شوم؛ ایشان در پاسخ چنین فرمودند: اولاً مرجع تقلیدت را مشخص کن؛ ثانیاً به رساله آن مرجع عمل کن و ثالثاً ادعیه مفاتیح را بخوان.

خطیب این مجلس با اشاره به اینکه دعای این و آن را نخوانید، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش آیت الله صافی گلپایگانی باید دعای مفاتیح الجنان را خواند زیرا نوشته یک فقیه محدث است. وی ادامه داد: اگر می خواهید امام صادق به تو افتخار کند دروغ نگو زیرا دروغ، جدی، شوخی، کوچک و بزرگش، گناه است.

استاد بهتاش گفت: امام صادق (ع) به جوانی گفت دو کار را انجام بده تا دنیا و آخرتت به خیر شود: راست بگو و در امانت کسی خیانت نکن. وی با بیان اینکه امانت صرفاً مال و اشیای دیگران نیست، خاطرنشان کرد: کلام و رازهای دیگران نیز جزو امانت است لذا در امانت هیچکس حتی اگر غیرمسلمان باشد نباید خیانت کرد.
سخنران این مجلس با اشاره به شخصیت بهلول و حافظه قوی وی اظهار داشت: در ماجرای مسجد گوهرشاد که در زمان رضاخان روی داد بهلول سخنران بود و پس از آن به افغانستان فرار کرد و 30 سال در آنجا در زندان انفرادی بود. این شخصیت می گوید یک یک کار را هیچ وقت ترک نکردم و یک را هیچ و قت انجام ندادم: هیچوقت نماز شب را ترک نکردم و هیچ وقت دروغ نگفتم؛ و این دو کار به من توفیقات بسیاری مانند حافظه بسیار قوی داد.

استاد بهتاش در بخش دیگری از سخنانش به شخصیت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: مادر حضرت معصومه (س) نجمه یا تکتم است و ایشان به همراه امام رضا (ع) تنها فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند که مادرشان نیز یکی است و سایر فرزندان آن امام، از مادر متفاوتی هستند.

وی افزود: فاطمه معصومه (س) تنها 27 روز در قم در مکانی به نام بیت النور ساکن بودند و در سال 201 یعنی دو سال قبل از شهادت امام رضا (ع) از دنیا رفتند و بنا بر برخی نقل ها به شهادت رسیدند؛ بنابراین ایشان نتوانستند برادرشان امام رضا (ع) را زیارت نمایند.

خطیب این مجلس با اشاره به اینکه علما و مراجع احترامی خاص برای حضرت فاطمه معصومه قایل هستند، گفت: شاه عربستان برای دیدار شاه به ایران آمده بود و تصمیم گرفت به دیدار آیت الله بروجردی از مراجع معظم تقلید شیعه برود اما ایشان نپذیرفتند؛ اطرافیان نزدیک دلیل این امر را جویا شدند که آیت الله بروجردی (ره) فرمودند: شاه عربستان وهابی است و به دیدار حضرت معصومه نمی رود؛ من که بزرگ قم نیستم بلکه حضرت معصومه (س) بزرگِ قم است.

استاد بهتاش در پایان با اشاره به احترامی که آیت الله بروجردی و سایر بزرگان و علما برای حضرت معصومه قایل بوده و هستند، خاطرنشان کرد: یکی از خدام حضرت در اواخر عمر فلج شد و وقتی تصمیم گرفتند او را برای عمل ببرند گفت اجازه دهید این شب آخر را در حرم حضرت معصومه باشم؛ صبح که نزد او آمدند مشاهده کردند شفا یافته دلیل را پرسیدند آن خادم گفت وقتی دیشب به حرم آمدم خانم حضرت معصومه به من فرمودند: نزد من بیا؛ به ایشان گفتم چگونه نزد شما بیایم در حالی که فلج هستم؟ حضرت فرمودند بلند شو که شفا یافتی. پرسیدم: شما که هستید؟ فرمودند: چگونه خادم من هستی و خانمت را نمی شناسی!

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین