عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
ایشان با اشاره به سفر اخیر خود به استان بوشهر و با بیان این مطلب که بر اساس شواهدی به سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری قطر برای نفوذ وهابیت در مرزهای جنوبی ایران پی بردم؛ تصریح کردند: امروز دشمنان پروژه‌های شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را در دستور کار قرار داده‌اند
 عقیق:حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی تاکید کردند: تخریب زیرساخت‌های اعتقادی و فرهنگی اسلامی و شیعی امروز برنامه اصلی دشمنان است.

ایشان در دیدار با رئیس و برخی از اعضای مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به قدرت مثال‌زدنی نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اسلام در طول قرون گذشته گفتند: کشورهای غربی و دشمنان دین نیز در این میان آرام ننشسته و برای سرکوب مسلمانان تلاش فراوانی کردند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران را حادثه‌ای بر خلاف انتظار غرب و کشورهای غیر شیعی دانستند و گفتند: پس از انقلاب دشمنان تصمیم گرفتند به وسیله هشت سال جنگ سخت نظام اسلامی را نابود کنند اما موفق به این کار نشدند به همین دلیل به جنگ نرم روی آوردند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اقدامات ضد شیعی کشورهایی چون قطر و عربستان سعودی را مورد توجه قرار دادند و با بیان اینکه این کشورها سرسپرده غرب و صهیونیسم هستند؛ خاطرنشان کردند: جنگ نرم امروز از سوی گروه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران در جریان بوده و ضروری است ما نیز به مقابله با این جبهه بپردازیم.

ایشان گفتند: برخی از اهل سنت و وهابیون مطالب بی اساسی را علیه شیعیان در کتاب‌های خود آورده‌اند که شامل افسانه خواندن واقعه غدیر خم و نیز منافقانه دانستن تقیه بوده و سعی دارند با استناد به کتاب‌های ضعیف این عقاید خود را ترویج کنند.

ایشان با اشاره به سفر اخیر خود به استان بوشهر و با بیان این مطلب که بر اساس شواهدی به سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری قطر برای نفوذ وهابیت در مرزهای جنوبی ایران پی بردم؛ تصریح کردند: امروز دشمنان پروژه‌های شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را در دستور کار قرار داده‌اند بنابراین ضروری است ما نیز جلسات و نشست‌هایی ماهانه در قم یا تهران داشته باشیم و از علمای بلاد دعوت کنیم راهکارهای مقابله با حربه‌های اعتقادی آن‌ها را بررسی کنند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه سلفی‌ها با تهیه فیلم‌هایی از قمه‌زنی و برخی کارهای خلاف شرع به تبلیغ علیه مکتب اهل بیت(ع) کرده‌اند، گفتند: بزرگ‌نمایی نقاط منفی در دستور کار آن‌ها قرار گرفته و از این راه به هجمه علیه شیعیان می‌پردازند.

استاد عالی رتبه حوزه علمیه قم در ادامه افزودند: لازم است در شرایط کنونی جلسات مناظره میان علمای شیعه و سنی برگزار شود تا علمای ما بتوانند سخنان مغرضانه برخی از آن‌ها را پاسخ مناسبی بدهند و حقانیت شیعه را به جهانیان ثابت کنند؛ منزوی کردن شیعه و کم رنگ ساختن فضائل اهل بیت(ع) نقشه امروز وهابیت است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر مرزبانی از عقاید شیعه توسط حوزه‌های علمیه تصریح کردند : امام خمینی(ره) کاری بزرگ انجام داد و اندیشه‌ها را از دل کتاب‌ها بیرون آورد و به آن‌ها عینیت بخشید و تحولی عظیم را در جهان پایه‌گذاری کرد.

ایشان گفتند: وظیفه امروز ما اثبات حقانیت شیعه در سطح بین‌المللی است و این کار نیاز به برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه کافی دارد.
 
منبع:ابنا
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین