عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
استاندار قم در جلسه بررسي طرح جامع مسجد مقدس جمكران بر لزوم آينده نگري و در نظر گرفتن نيازهاي اين مكان مقدس در آينده تاكيد كرد.
عقیق:حجت الاسلام صالحي منش استاندار قم در جلسه بررسي طرح جامع مسجد مقدس جمكران كه با حضور توليت جمكران در استانداري قم برگزار شد، اظهار كرد: به دنبال افزايش سهم گردشگري مذهبي در توسعه قم به عنوان يكي از ظرفيت‌هاي ويژه اين شهر هستيم.

استاندار قم اجراي طرح جامع مسجد مقدس جمكران را در جهت افزايش زمان اسكان و خدمات رساني مناسب به زايرين مهم تلقي كرد و افزود: تأمين امكانات فرهنگي، اقامتي، رفاهي و خدماتي جهت مسافرين و زايرين شهر مقدس قم در اين راستا بسيار موثر خواهد بود.

وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي توسعه اي قم، بر لزوم آينده نگري و در نظر گرفتن نيازهاي شهر قم در دهه‌هاي آينده تاكيد و اضافه كرد: مسئولين استان بايد افق ديد خود را در تمام برنامه‌هاي استان از جمله اين طرح افزايش دهند و راه كارهاي بلند مدت را سرلوحه كارها قرار دهند.

استاندار قم اضافه كرد: به لطف پروردگار و با همت توليت مسجد مقدس جمكران و مجريان پروژه و همكاري مسئولين استاني مي‌توانيم زير ساخت‌هاي مورد نياز اين طرح را ايجاد كنيم.

نماينده عالي دولت در استان همچنين نگاه وزارت مسكن و شهر سازي به قم را بسيار ويژه دانست و تأكيد كرد: با مشخص نمودن سطح زير بناي اين طرح و تعريف محدوده مشخصي براي آن از زمين‌هاي در اختيار دولت، گام اول پروژه شروع مي‌شود و در طول اجراي آن مسئولين استان دوشادوش مجري طرح، گام‌هاي مساعدي برخواهند داشت.

در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام رحيميان توليت مسجد مقدس جمكران نيز با اشاره به ظرفيت ويژه قم بعنوان قطب زيارتي كشور و افزايش روز افزون حجم مسافر و زاير به اين استان گفت: بايد مدت اقامت مسافرين را در قم افزايش دهيم و اين مهم جز با تأمين امكانات لازم ميسر نيست.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین