عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
حجت الاسلام پناهیان گفت: در صورتی که اکثریت بد به اقلیت خوب احترام بگذارند خداوند به آنان نعمت اعطا می نماید.
عقیق:حجت الاسلام پناهیان، تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در حسینیه شهید حاج ابراهیم همت تهران گفت: جامعه جهانی در حال حاضر با رأی اکثریت مردم اداره می شود؛ هرچند این را در مقام زبان می گویند و در واقع، گروه اندکی سخن خود را به پیش می برند؛ همچنان که چند وقت پیش جنبش 99 درصد علیه یک درصد در غرب پیش آمد که نشان دهنده حاکمیت اقلیت بود.

وی با طرح این سوال که آیا خداوند حکومت اکثریت را قبول دارد یا خیر، گفت: بحث بنده درباره دموکراسی و حکومت اقلیت بر اکثریت یا اکثریت بر اقلیت نیست بلکه می خواهم بپرسم آیا خداوند وقتی می خواهد در جامعه ای بلا نازل کند یا نعمت بدهد به اکثریت نگاه می کند یا اقلیت؟

خطیب این مجلس با اشاره به اینکه خداوند وقتی بخواهد بلا در جامعه ای نازل کند به اکثریت نگاه می کند، خاطرنشان کرد: یعنی اگر اکثریت خراب باشند بلا نازل می شود، هرچند گاهی نیز این اتفاق روی نمی دهد.

وی افزود: از سوی دیگر خداوند برای نزول نعمت به اقلیت نگاه می کند؛ یعنی اگر در جامعه ای عده ای خوب پیدا شوند نعمت اعطا می شود.

مدیر حوزه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه به جبهه ها نرفتند، اظهار داشت: اما خداوند به خاطر وجود عده ای انسان های باشعور به ما نگاه کرد و در جنگ پیروز شدیم!

وی با اشاره به اینکه شهدا همان انسان های خوبی بودند که ما از صدقه سر آنها زنده و کشور اول منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: از صدقه سر شهداست که اسراییل اولین بار در طول تاریخ التماس کرد که به ما حمله نکنید.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: راه سعادت، نورانی تر و سهل تر از راه شقاوت است؛ و انشاءالله پس از ظهور حضرت به خود می گوییم: چقدر مقدمه سازی ظهور آسان بود!

وی با بیان اینکه به جز امام خمینی (ره) سایر انقلابیون و سیاستمداران فکر نمی کردند انقلاب پیروز شود، گفت: آیت الله طالقانی 21 بهمن ماه نزد امام رفتند و فرمودند در این اوضاع چه باید کرد؟ امام فرمودند: راحت باشید و به مردم بگویید در خیابان ها حضور داشته باشند.

خطیب این مجلس افزود: اگر اکثریت جامعه بد باشند ولی عده خوبی پیدا شوند خداوند به آنها نعمت می دهد البته یک شرط وجود دارد: این عده خوب مورد احترام اکثریت باشند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه احترام اکثریت به عده ای خوب رمز بسیار مهمی است همچنان که ما چند سالی است به شهدا احترام می گذاریم و خداوند به ما نعمت می دهد اما اکثریت بد به ابا عبدالله (ع) احترام نگذاشتند و بلا دیدند.

وی افزود: آیه قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى (سوره شوری، آیه 23)، اشاره به همین رمز دارد.

مدیر حوزه علمیه حکمت در پایان گفت: اگر اکثریت بد به اقلیت خوب احترام بگذارند جامعه سعادتمند خواهد شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین