عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
حجت‌الاسلام علم‌الهدی عنوان کرد
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وظیفه خود می‌داند در گام اول از شخصیت رسول اعظم(ص) و حریم مقدسات مسلمانان دفاع کند لذا همایش‌هایی را در روزهای باقیمانده سال جاری در استان‌های سنی‌نشین برگزار می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح وظایف این معاونت گفت: عمده فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای خارج کشور است؛ حضور در مجامع علمی، مجامع کشورهای اسلامی، حضور در کنگره‌ها اما در داخل کشور هم فعالیت‌های چشمگیری را به واسطه معاونت امور ایران نیز انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وظیفه خود می‌داند در گام اول از شخصیت رسول اکرم(ص) و حریم مقدسات مسلمانان دفاع کند. ابراز داشت: بیشترین ارتباط مجمع، ارتباط با مناطق مرزی، استان‌های مرزی، حضور در کنفرانس‌های منطقه‌ای و استانی که تلفیقی از علمای شیعه و اهل سنت، فرهیختگان، اساتید دانشگاه، صاحبان قلم است که در چند ماهه اخیر سال جاری، اهانت نابجای دشمنان دین و دنیای غرب نسبت به پیامبر اکرم(ص) موجب شده تا در حال حاضر فعالیت‌های تحت عنوان شعار «لبیک یا رسول‌الله» در حمایت از شخصیت پیامبر اسلام باشد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اوج برگزاری همایش‌های این معاونت در هفته میلاد مولود النبی(ص) که کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار شد، است که با حضور میهمانان خارجی صورت گرفت. همچنین در استان‌ها هم اکثر استان‌های مرزی ما 10-12 استان، تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعه حضو ردارند برنامه‌های جشن و کنفرانس‌های منطقه‌ای نیز در آنجا برگزار، اعزام سخنران و مبلغ داشته‌ایم و هم‌اکنون این حرکت ادامه دارد.

وی برگزاری همایش‌های مختلف برای شهرهای مرزی از جمله نیازهای روز و مباحثی است که معاونت امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی در طی سال نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کند. در سال‌های گذشته نیز همایش‌هایی را در استان‌های مرزی داشته‌ایم اما با عناوین مختلف؛ گاهی مباحث تفسیری، قرآنی، فقهی و ... اما در ماه‌های اخیر دفاع از حریم پیامبر(ص) و مسئله تشکیل امت واحده بیشتر مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

علم‌الهدی با اشاره به برگزاری همایشی در حمایت از پیامبراعظم(ص) با حضور علمای شیعه و سنی استان فارس، در روز چهارشنبه 15 بهمن‌ماه گفت: پروژه اهانت به مقدسات اسلامی، پروژه‌ای است که همواره در طول تاریخ وجود داشته اما امروز استکبار جهانی از شیوه‌های جدیدی مانند جنگ روانی و رسانه‌ای بهره می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت رسول(ص) یک شخصیت مشترک میان تمام مذاهب اسلامی است، قرآن، وجود مقدس پیامبر(ص)، قبله، کعبه از دیگر مشترکات میان مذاهب است. چنانچه دشمن یکی از این‌ها را هدف قرار دهد همه مسلمانان در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای دفاع آماده می‌شوند و همایش‌های ما در استان‌های مرزی کشور به همین منظور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این همایش علمایی پنجشنبه 16 بهمن‌ماه نیز در شهرستان بیرجند خراسان جنوبی‌ با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کار خود ادامه خواهد داد و یک حرکت عمومی برای صبح جمعه 17 بهمن در شهرستان «درمیان» از شهرهای خراسان جنوبی همراه با راهپیمایی برگزار خواهد شد که همه مردم برای شرکت در یک راهپیمایی عمومی و راهپیمایی خانوادگی دعوت شده‌اند که شعار «لبیک یا رسول‌الله» را سر خواهند داد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امیدوارم تا پایان سال در بعضی از مناطق دیگر مانند هرمزگان بتوانیم برنامه‌ها و همایش‌هایی را داشته باشیم و از آنجایی که فکر می‌کنیم نسبت به شخصیت پیامبر (ص) اهانت شده لذا تلاش ما بر آن است چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی حضور پیدا کنیم و در دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) از قدمی فروگذار نکنیم.

وی گفت: برنامه‌‌ها و دوره‌های آموزشی‌ای نیز برای جمع کثیری از معلمان داشته‌ایم که به صورت تلفیقی از معلمان شیعه و سنی برگزار شده. مباحث خوبی درباره روشنگری نسبت به وهابیت، فرقه‌های انحرافی، افکار افراطی برای مخاطبان ارائه شده است.

علم‌الهدی ابراز داشت: در هر همایش خصوصا همایش‌های بین‌المللی، کمیته‌ای به نام مساعی حمیده که متشکل از جمعی از علمای اهل تسنن داخل و خارج کشور است که افراد در حمایت از مقاومت و حزب‌الله حضور پیدا می‌کنند. برای گروه‌هایی که در مقابله با اسرائیل و صهیونیسم در خط مقدم جبهه فعالیت می‌کنند در محکومیت داعش و حرکت‌های افراطی تکفیری‌ها نیز همایش‌هایی هم داشته‌ایم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین