عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
در نجف اشرف؛
مسجد هندي كه در شارع الرسول يا همان خيابان قبله شهر نجف اشرف واقع شده است؛ تاريخ ارزشمندي را با خود همراه دارد. اين مسجد مركز افشاگري امام خميني(ره) عليه حكومت شاهنشاهي و پهلوي بود كه بعثي‌ها تلاش داشتند تا از اين مسجد به سود خود بهره‌برداري سياسي كنند؛ اما آن بزرگ مرد مقابل آن‌ها ايستاد.
عقیق: مسجد هندي كه در شارع الرسول يا همان خيابان قبله شهر نجف واقع شده است؛ تاريخ ارزشمندي را با خود همراه دارد كه امروز يكي از اماكن مهم براي درس و بحث طلاب مدارس علميه شهر نجف به شمار مي‌آيد.

برجسته‌ترين بخش از تاريخ مسجد هندي نجف اشرف در ارتباط با رهبر كبير انقلاب اسلامي به روزي برمي گردد كه حضرت امام خميني (ره) در اين مسجد براي مرحوم حكيم، مجلس ترحيم منعقد مي‌كنند.

عوامل حكومت بعث عراق كه مدت‌ها به دنبال راهي جهت نشان دادن تاييد خود توسط ايشان بودند در لابلاي جمعيت شركت كننده در مجلس ترحيم حاضر مي‌شوند تا به گمان خويش پس از اداي احترام حضرت امام (ره) نسبت به ايشان از واقعه بهره برداري سياسي بنمايند، اما روح آسماني وجود متعالي خميني كبير با هوشياري لحظاتي را رقم مي‌زند تا درسي بزرگ در تاريخ به يادگار بماند.

حضرت امام در حالي كه به يكايك شركت كنندگان در مجلس ترحيم اداي احترام مي‌كنند؛ اما در برابر بعثي‌هاي شركت كننده در مجلس ترحيم هيچ عكس العملي نشان نمي‌دهند و بدين ترتيب درسي بزرگ براي تاريخ به ارمغان گذاشته و توطئه بعثي‌ها را براي كسب مقبوليت از سوي حضرت امام خميني (ره) نقش بر آب مي‌كنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین