عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
وهابیون 99 درصد مسلمانان جهان را تکفیر می کند و آنها را مشرک می دانند و دلیل این کارشان حذف عقل است . منطق، فلسفه و مبانی عقلی از مهمترین ابزارهایی است که وهابیت اینها را کنار گذاشته و طرد کرده است و به قول خودشان به سنت رجوع کرده اند که این فاجعه را به وجود آورده اند.
عقیق: رویوران، کارشناس مسائل بین الملل درباره شیوه تبلیغاتی وهابیون  گفت: یکی از مهم ترین شیوه های آنها برای تبلیغ و جذب نیروهای جدید، ایجاد مدرسه در پاکستان و افغانستان است، اینها بیش از یک هزار مدرسه دینی دارند و این نشان می دهد که از چه پتانسیل و سرمایه گذاری عظیمی برخوردارند .علاوه بر آن از رسانه ها و فضای آماده حج برای تبلیغ تفکرات خودشان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اشتباهات وهابیون حذف عقل گرایی و نفی کردن بسیاری از مفاهیم دینی است، اظهار کرد: حذف عقل منجر به نوعی تحجرگرایی شده است به طوری که هم اکنون در نتیجه طبیعی این فرآیند، تکفیر بخش بزرگی از جامعه اسلامی را دربر گرفته است.

رویوران تصریح کرد: وهابیون 99 درصد مسلمانان جهان را تکفیر می کند و آنها را مشرک می دانند و دلیل این کارشان حذف عقل است . منطق، فلسفه و مبانی عقلی از مهمترین ابزارهایی است که وهابیت اینها را کنار گذاشته و طرد کرده است و به قول خودشان به سنت رجوع کرده اند که این فاجعه را به وجود آورده اند.
این کارشناس درباره نحوه تامین منابع مالی وهابیت عنوان کرد: مجموعه زیادی از انجمن های خیریه در کشورهای شیخ نشین خلیج فارس منابع مالی وهابیون و حتی القاعده را تامین می کنند و دولت عربستان علیرغم اینکه ادعا می کند سعی در جلوگیری از رشد این جریان را دارد، اما عملا مهم ترین منبع تامین منابع مالی آنان به شمار می رود.

وی یکی از مهمترین نتایج وجود وهابیون را ایجاد دودستگی در جهان اسلام دانست وتصریح کرد: آنها با عقایدشان جهان اسلام را دچار تفرقه کرده و شیعه و سنی را در مقابل هم قرار داده اند و این یکی از بزرگترین اشکالات مطرح علیه وهابیت است.

رویوران ادامه داد: وابستگی های این جریان به اسرائیل و غرب بخصوص در مبارزه و مقامت 22 روزه ، 33 روزه و 8 روزه غزه و لبنان خودش را کاملا نشان داد که در پشت پرده آنها با اسرائیل همکاری می کنند و علیه مقاومت فعالیت می کند.

وی ابراز کرد: اسرائیلی ها در ظاهر از وهابیون حمایت نمی کنند اما ما باید مشاهده طبیعی یک فرآیند را ببینیم تا بتوانیم درست نتیجه گیری کنیم. وهابیت با وجود اینکه یک فرآیند غیر عقلانی است رفتارهای متحجرانه را تقویت می کند که این رفتارها در خدمت اسرائیل قرار می گیرد، نجات جهان در خروج از این شرایط است که متاسفانه این وهابیون جلوی آن را می گیرند.

رویوران خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین چیزهایی که آنها تبلیغ می کنند این است که شیعه صحابی را لعن می کند و این کار شیعیان توهین است به زنان و صحابی پیغمبر و عمده ترین وجه این است، آنها توسل، زیارت امامزاده ها و نماز در جایی که قبر وجود دارد را حرام می دانند و با این توجیه غیرعقلانی حکم به وجوب کشتن شیعه می دهند.
 
منبع:شبستان
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین