عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
آیت الله جوادی گفت: اگر امام(ره) فرمود محرم و صفر انقلاب را حفظ کرد بر همین اساس است، گریه بر مصائب اهل بیت جر ثواب آخرت و بهشت، تامین کننده دنیا و آبروی افراد هم هست.
عقیق:جمعی از ذاکرین و مداحان استان یزد با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به اهمیت برپایی مجالس مداحی و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) گفت: در دوران دفاع مقدس و در مناطق عملیاتی تنها پرچم یا حسین، یا زهرا و یا علی به چشم می خورد و خبری از پرچم سه رنگ نبود. چرا که پرچم سه رنگ قادر نیست به تنهایی خودش را حفظ کند اما این پرچم یا زهرا و یا حسین در بدترین خطر ها هم خودش و هم آن پرچم سه رنگ را حفظ می کند در نتیجه ما باید بدانیم چه چیزی اصل است و چه چیزی فرع.

وی با اشاره به کلامی از امام راحل ادامه داد: اگر امام(ره) فرمود محرّم و صفر انقلاب را حفظ کرد بر همین اساس است، گریه بر مصائب اهل بیت جر ثواب آخرت و بهشت، تامین کننده دنیا و آبروی افراد هم هست.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از فرمایشات خود به فرازهایی از دعای کمیل اشاره کرد و گفت: ما در دعای کمیل که شب‌های جمعه قرائت می‌کنیم از وجود مبارک حضرت امیر(ع) می خوانیم که ایشان فرمودند: ملّتی که اسلحه ندارد و دستش خالی است پیروز نیست، اما سلاح ما چیست؟ در این دعای کمیل آمده که سلاح ما گریه است «و سلاحه البکاء».

وی ادامه داد: گریه کشور را حفظ می‌کند و این باید توضیح داده شود. یک وقت مادری برای فرزندش گریه می‌کند این گریه مملکت را حفظ نمی‌کند اما گریه در مجالسی مانند مجالس عزای اباعبدالله (ع) کشور را حفظ می‌کند برای اینکه میلیون ها انسان مظلوم در طول تاریخ کشته شدند اما اصلاً نامی از اینها نیست آنگاه ما ۷۲ انسان ملکوتی را در ۱۴۰۰ سال قبل از دست دادیم اما هر سال یاد و نام آنها با شکوه تر زنده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اشک ریختن برای شهید، خوی شهادت می‌آورد ما که برای یک کُشته عادی این قدر ناله نمی‌کنیم گریهٴ بر انسانی که امام است، پیشواست، راهنماست، هم از طرفی می‌گوید ما زیر بار ذلّت نمی‌رویم، هم از طرفی می‌گوید خیلی‌ها را ما به بار ذلّت می‌کشیم ما را تربیت می کند.

وی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) را به یادآوری مسئله مرگ و جهان ابدی پس از آن در اشعار و مراسمات خود توصیه نمود و گفت: پیشنهادم به شما این است که در مرثیه‌ها و نوحه‌ها و سینه‌زنی‌ها این مطلب نیز شفاف شود که مرگ گودال نیست بلکه مرگ معبر است و انسان مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد و مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است؛ در نتیجه دیگر برای چه از مرگ بترسیم اینها خوی شهادت می‌دهد و خوی شهامت می‌آورد این است که حضرت امیر(ع) فرمود: «سلاحه البکاء» یعنی اسلحه ما گریه است.

آیت الله جوادی آملی در فراز پایانی سخنان خود اظهار داشت: گریه در مراسم عزای اباعبدالله سلاح ما در برابر دشمنان است و این سلاح از هر انرژی هسته‌ای بالاتر است، انرژی هسته‌ای را همه علما فتوا می‌دهند که حرام است برای اینکه وسیله آدم‌کشی است اما این گریه از آن انرژی هسته‌ای کارسازتر است چون انسان ساز است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید
|
ROMANIA
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
1
احسنت
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
واقعا دمش گرم خدا هم ایشون رو هم بقیه خادمین امام حسین (علیه السلام)رو حفظ کنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین