عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
آیت الله جوادی آملی :
علم نور است و اگر کسی عالم شود حقیقتا نورانی می شود و چون خاصیت نور، روشنایی و راه نشان دادن است شخص عالم، نه بیراهه می رود و نه راه را بر کسی می بندد.
عقیق:جمعی از مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله جوادی آملی، با معظم له دیدار و از سخنان ایشان بهره مند شدند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با تاکید بر داشتن پشتکار در راه علم اندوزی و علم آموزی اظهار داشتند:

علم نور است و اگر کسی عالم شود حقیقتا نورانی می شود و چون خاصیت نور، روشنایی و راه نشان دادن است شخص عالم، نه بیراهه می رود و نه راه را بر کسی می بندد.

ایشان اذعان داشتند:
علم درجات مختلفی دارد و اگر شخصی به درجات بالایی علم راه یافت ، نشانه اش این است که این فرد دیگر نباید فکر پَست و نازل داشته باشد، اگر درخود تمایل به گناه و انحراف که مصداق حقیقی فکر پست و نازل است احساس کرد، باید بداند که عالم نشده است.

مفسر بزرگ قرآن کریم با اشاره به تشابه میان عالمان و بهشتیان از منظر قران کریم بیان داشتند:
عالمان جامعه، بهشتیانی هستند که روی زمین زندگی می کنند چون سخن عالمان و بهشتیان یکسان است، قرآن درباره بهشتیان می فرماید آنها هیچ کینه ای نسبت به هم ندارند، مشابه همین قبیل تعبیرات درباره عالمان نیز آمده است.

معظم له با تاکید بر تلاش جوانان برای دستیابی به "علم ماندگار" خاطرنشان کردند:
انسان موجودی ابدی است و پس از مرگ، ابدیت برای انسان آغاز می شود در نتیجه انسان باید به فکر اندوختن دارایی های ماندگار و ابدی باشد، اگر علمی اندوختیم که تنها این جهانی نبود و در جهان دیگر نیز همراه ما بود و ما را یاری داد ، باید بدانیم مورد عنایت خداوند واقع شده ایم و شاکر باشیم.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، جوانان را به عادت به ترک و پرهیز از گناه در دوران جوانی توصیه نمودند و تاکید داشتند:
گناه حقیقتا انسان را رسوا می کند و آبروی انسان را بالاخره خواهد بُرد، گناه مصداق زباله بدبو است و باعث سرشکستگی و رسوایی انسان می شود، پاکی در دوران جوانی و عادت به ترک گناه در این دوران در همه عمر ماندگار خواهد بود، جوانان با دوری جستن از گناه و قربة الی الله طرحی نو برای خدمت به جامعه و مردم در اندازند، تا جزء علماء الباقون باشند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
0
سلام آقا جان شفای دختر بچه معصوم از شما می خوام
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین