عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
از سوي مديريت جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه‌؛
مديريت جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، در نظر دارد با توجه به تحولات و تغييرات چشمگير در تعداد، تنوع و انتظارات زايران عتبات عاليات، طرح به‌سازي مداحان را با برگزاري آزمون كتبي وشفاهي جهت ارتقاي معرفتي و مهارتي در راستاي بهره‌مندي بيشتر از ظرفيت آنها و حفظ توانمندي ها، به اجرا در آورد.
عقیق:حجت‌الاسلام علي پروانه، گفت: مديريت جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با استعانت از خداوند متعال و با الهام از رهنمودها و منويات نماينده محترم ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، در نظر دارد با توجه به تحولات و تغييرات چشمگير در تعداد، تنوع و انتظارات زايران عتبات عاليات، طرح به‌سازي مداحان را با برگزاري آزمون كتبي وشفاهي جهت ارتقاي معرفتي و مهارتي در راستاي بهره‌مندي بيشتر از ظرفيت آنها و حفظ توانمندي ها، به اجرا در آورد.

مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري، ارتقاء و روزآمدسازي دانش و اطلاعات و مهارت‌هاي مداحان موجود در چرخه عتبات عاليات مناسب با اقتضائات و شرايط تبليغي و فرهنگي، احراز شرايط لازم براي كسب عنوان مداحي در داوطلبان و پالايش چرخه اعزام از افراد ناموفق وسطح‌بندي نيروهاي موجود در جهت استفاده بهينه از نيروهاي توا نمند و كارآمد و اولويت بخشي در اعزام، را از اهداف اين طرح اعلام كرد.

وي ادامه داد: شركت تمامي مداحان داراي كد مداحي و فعال در چرخه عتبات عاليات در طرح الزامي است و عدم شركت به منزله انصراف و مسدود شدن پرونده مداحي در حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت مي‌باشد.

حجت‌الاسلام پروانه اظهار كرد: مداحان گرامي براي ورود به محيط ثبت نام بايد كد مداحي و گذرواژه (همان گذرواژه ورود به صفحه شخصي) خود را وارد نمايند. در صورتي كه كد مداحي و گذرواژه خود را فراموش نموده‌ايد، با بعثه منطقه محل سكونت خود تماس بگيرد.

وي با بيان اينكه شركت كنندگان در طرح بايد متولدين ۱۳۲۷ و بعد از آن بوده و داراي كد مداحي فعال در معاونت فرهنگي (سابقه اعزام و عدم منع اعزام)، باشند، افزود: ارائه گواهي ۵ سال سابقه مداحي از كانون مداحان استان، بسيج مداحان يا خانه مداحان يا ۲ نفر از مداحان برجسته مورد تأييد معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري وداراي حداقل مدرك تحصيلي ديپلم و يا معادل آن (قبولي پايه سوم حوزه علميه) از ديگر شرايط در اين طرح است.

اين مقام مسؤول در بعثه مقام معظم رهبري ادامه داد: دارندگان مدرك تحصيلي سيكل به شرط اينكه از مداحاني باشند كه حداقل ۱۰ سفر اعزام موفق در طول ۵ سال گذشته داشته باشند و سالانه به عتبات و عاليات اعزام شده باشند، همچنين ايثارگران (فرزند، برادر و پدر شهيد)، رزمندگان (با سابقه حداقل ۱۲ ماه جبهه حق عليه باطل)، جانبازان (۱۰درصد و بالاتر) از اين شرايط مستثني هستند.

وي افزود: شركت در آزمون كتبي، آزمون شفاهي و ارائه لوح فشرده تصويري از جلسه مداحي را از مراحل تعيين وضعيت مداحان اعلام كرد و افزود: شرط قبولي در هر مرحله كسب حدا قل ۶۰درصد امتياز و شرط قبولي نهايي كسب معدل ۷۰درصد در سه مرحله است.

حجت‌الاسلام پروانه، ارائه اصل و كپي مدرك تحصيلي، اصل و كپي تمام صفحات شناسنامه، اصل و كپي كارت ملي و دو قطعه عكس ۴×۳، را از مدارك لازم جهت ثبت نام اينترنتي در اين طرح اعلام كرد.

وي درباره نحوه برگزاري آزمون و زمان و مكان آن گفت: تمامي مراحل ثبت نام آزمون و پرداخت هزينه ثبت نام آزمون بصورت اينترنتي از طريق سايت مديريت جذب و سازماندهي به آدرسazmoon.hajj.irصورت خواهد پذيرفت.

اين مقام مسؤول در بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: هزينه ثبت نام و شركت در آزمون ۱۰ هزار توامان بوده و با استفاده از كارت‌هاي عضو شتاب و ازطريق درگاه مديريت جذب و سازماندهي صورت مي‌پذيرد.

وي افزود: ثبت نام براي آزمون بصورت اينترنتي و از شنبه ۲۵ بهمن ماه تا ۸ اسفند ماه از طريق سايت مديريت جذب و سازماندهي به آدرسazmoon.hajj.irخواهد بود.

مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه يادآور شد: تمامي داوطلبين بايد اصل و كپي مدارك مورد نياز را بعد از ثبت نام به دفترنمايندگي بعثه محل سكونت خود حضورا تحويل نمايند. تا پس از تأييد و صحت سنجي، مجوز شركت در امتحان صادر شود.

وي ادامه داد: زمان برگزاري آزمون نيمه دوم ارديبهشت سال ۱۳۹۴خواهد بود، كه متعاقبا تاريخ دقيق آن ازطريق سامانه اعزام اعلام خواهدشد. محل برگزاري آزمون براساس تعداد داوطلبان و نياز مناطق تعيين خواهد شد. حوزه‌هاي برگزاري آزمون متعاقباً اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام پروانه خاطر نشان كرد: شماره تلفن دفاترنمايندگي‌هاي بعثه در مناطق در سايتazmoon.hajj.irقرار داده شده است و پست الكترونيكي azmoon@hajj.ir آماده دريافت نظرات، پيشنهادات و سئوالات شما مي‌باشد.

گفتني است، مداحان پذيرفته شده در آزمون ورودي سال ۱۳۹۰ از شركت در اين آزمون معاف مي‌باشند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین