عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مجلس عزای کریمه اهل بیت با مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج حسین سیب سرخی در هیئت خادم الرضا(ع) برگزار شد
به طور قطع در شکل گیری چنین شخصیتی با این مقام والا، دو عامل وراثت ومحیط نقش مهمی داشته است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید علی علوی، شعر خوانی علی زمانیان و مداحی عبدالرضا هلالی،حسین سیب سرخی و یاسین شیخ زاده در هیئت خادم الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق حجت الاسلام والمسلمین سید علی علوی در مراسم سالروز وفات شهادت گونه  حضرت معصومه(س) که توسط هیئت خادم الرضا(ع) در حسینیه بزرگ شهدای قم برگزار شد تصریح کرد: برپایه آیات قرآن واحادیثی که از ساحت رسول اکرم(ص) وائمه اطهار(ع) برای ما رسیده، خدا انسان را با وجود اشرف ومخلوق برتر در لانه خلقت وعالم آفرینش قرار داده است.


وی افزود: انسان به تعبیر فردوسی، فکر نخستین خلقت است واین فکر نخستین آفرینش را خداوند در قرآن با عنوان انسان معرفی می کند و هرانسانی اگر می خواهد خداوند را بشناسد به تعبیر امیرالمومنین(ع) باید از خود شروع کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان درمسیر شکل گیری اش دوعامل اصلی واساسی دارد که اولین عامل وراثت است یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم یک بخش از شخصیت ما تحت تاثیر قاعده وراثت است واین را نه تنها علم تایید می کند، بلکه دین ما 1400 سال قبل تایید کرده است.

وی بیان داشت: ما براساس قاعده وراثت، نه تنها در ظاهر اثر می پذیریم، حتی در حوزه خصال درونی نیز از وراثت تاثیر خواهیم گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: عامل دوم در مسیر شکل گیری انسان، محیط تربیت است و میان محیط تربیت دینی با محیطی که ظلمت حاکم باشد، تفاوت بسیاری وجود دارد ومحصولی که از این زمین بوجود می آید با زمین دیگر متفاوت است.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «زائرین او (حضرت معصومه) کسانی هستند که بهشت برآن ها واجب می شود» گفت: به طور قطع در شکل گیری چنین شخصیتی با این مقام والا، دو عامل وراثت ومحیط نقش مهمی داشته است.
این استاد حوزه اضافه کرد: بر همین اساس بود که دشمنان راه را بر حضرت معصومه(س) بستند و مشهور است که ایشان را مسموم و بسیاری از همراهان ایشان را شهید کردند زیرا می دانستند که وی توسط حضرت موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) تربیت واز آن ها تاثیر پذیرفته است وبرهمین اساس از وی هراس داشتند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین