عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
اکبر خلیلی نویسنده با بیان این مطلب که نویسندگان مسلمان در آثارشان برای حضرت مسیح احترام ویژه‌ای قائل شده‌اند‌، گفت: از نویسندگان و اهالی قلم می‌خواهم برای معرفی چهره واقعی پیامبر(ص) به جهان در قالب ادبیات داستانی تلاش کنند.
عقیق:اکبر خلیلی نویسنده با محکوم کردن هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) گفت:  سال‌ها پیش در دهه 70 در مجموعه «شما نمی‌توانید ببینید» داستان‌هایی با موضوع پیامبران الهی نوشتم که در همان زمان نیز هجمه علیه پیامبر اسلام(ص) بسیار بود. این دو داستان را با کمک یکی از اقوام که اتفاقا در فرانسه زندگی می‌کرد،‌ ترجمه کرده و در اختیار برخی از مردم فرانسه قرار دادم.
وی ادامه داد: این فرد داستان‌ها را در اختیار مردم عادی‌، کشیش‌های کلیساها و راهبه‌ها قرار داد و واکنش آن‌ها بسیار دلچسب بود،‌ آن‌ها اولا برایشان عجیب بود که چگونه یک نویسنده مسلمان ایرانی با حضرت مسیح ارتباط قلبی دارد،‌ با وجود اینکه پیامبر حضرت محمد(ص) است. دوم اینکه نگرششان از این طریق نسبت به دین اسلام تا اندازه قابل توجهی تغییر کرد.
خلیلی تصریح کرد: با ذکر این تجربه می‌خواهم بگویم که به نظر من نویسندگان ما بیش از هر شخص دیگری می‌توانند اسلام ناب محمدی و پیامبر خدا(ص) را به جامعه جهانی بشناسانند،‌ اکنون بسیاری از نویسندگان ما در این مسیر حرکت کرده‌اند،‌ ارادت خود را به حضرت مسیح نشان داده‌اند و در آثارشان به دین مسیحیت احترام گذاشته‌اند،‌ اما متأسفانه این برخورد هنرمندان ما به جامعه جهانی منعکس نشده است.
وی گفت:‌ جامعه جهانی امروز اسلام را از توحش داعشی‌ها می‌شناسد‌، بنابراین ما باید از طریق قلم و اندیشه خود در این مسیر گام برداریم.
خلیلی ترجمه کتاب‌هایی که درباره پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام در ایران به شیوه داستان منتشر شده است،‌ را در این راه بسیار موثر دانست و افزود:‌ ترجمه اینگونه آثار و انتشار آن‌ها در خارج از کشور می‌تواند چشم جهان را به حقایق باز کند.


منبع:تسنیم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین