عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با اشاره به اينكه گنبد حرم مطهر امامين عسكريين(ع) بزرگترين گنبد خشتی جهان است، اعلام كرد: كار بازسازی اين گنبد به اتمام رسيده و به زودی از آن پرده‌برداری می‌شود.

عقیق: حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با اعلام اين خبر گفت: طلاكاری گنبد حرم مطهر امام هادی(ع) و امام حسن عسكری(ع) به اتمام رسيده است.

وی در ادامه افزود: با اتمام كار طلاكاری گنبد بارگاه ملكوتی امامين عسكريين(ع) هم اكنون كار تميز‌كاری گنبد مطهر در حال انجام است و در آينده نزديك پرده‌برداری از آن صورت می‌گيرد.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با بيان اينكه اين كار هديه‌ای ناچيز از ايرانيان به پيشگاه حضرت ولی عصر(عج) است، اظهار كرد: در اين گنبد كه بزرگترين گنبد خشتی جهان محسوب می‌شود، تعداد 28 هزار خشت طلا به كار رفته است كه با پرده‌برداری از آن بار ديگر چشم جهانيان به عظمت و مجد اين بارگاه مقدس خيره خواهد‌ ماند.

وی در پايان اظهار كرد: كار ساخت ضريح مطهر امامين عسكريين(ع) كه به صورت يك ضريح شش گوشه طراحی شده، نيز در شهر مقدس قم تحت نظارت و مسئوليت حجت‌الاسلام و المسلمين شهرستانی نماينده حضرت آيت‌الله سيستانی در حال انجام بوده و اميدواريم تا نيمه اول سال آينده به اتمام برسد.


منبع: خبرگزاری ایکنا
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین