عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
اعمال بسیاری نزد خدا محبوب است که می تواند ارتباط بنده و خدا را تسهیل کند اما در این میان هستند اعمالی که بنده را به خدا نزدیک تر می کنند.
عقیق: بنابر آموزه های قرآنی روایی ذکر خدا فواید و آثار بسیاری دارد که مهمترین آنها آرامش است. از این رو است که به کرات توصیه می شود چیزی مانع از ذکر و یاد خدا نشود.
از حارث نقل است که امیرالمومنین (ع) فرمودند: «آيا دعايى را كه رسول خدا صلى الله عليه و آله به من آموخت، به تو نياموزم؟» عرض كردم: چرا. فرمودند: «بگو: خدايا! گوش هاى قلبم را به روى ياد خودت بگشاى و اطاعت از خودت و پيامبرت و عمل كردن به كتابت را روزى ام فرما.»
امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «ياد خدا، شادى هر تقوا پيشه اى و لذت هر اهل يقينى است.»
امام صادق (ع) فرمودند: «خداى عزوجل به موسى وحى کرد: اى موسى در هیچ حالى مرا فراموش نکن و به ثروت زیاد شاد نشو، زیرا از یاد بردن من دل ها را سخت مى کند و همراه ثروت زیاد، گناهان زیاد است.»
همان حضرت (ع) می فرمایند: «تسبيح فاطمه زهرا عليها السلام از جمله همان ذكر كثير است كه خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «خدا را بسيار ياد كنيد».
امام باقر (ع) نیز درباره برکات ذکر خدا می فرمایند: «پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: آيا به شما نگويم كه بهترين و پاكيزه ترين اعمال شما نزد خدايتان چيست و چه چيز درجات شما را بيش از هر چيز بالا مى برد و از درهم و دينار برايتان بهتر است و [حتى] از اين كه با دشمن رو به رو شويد و بكشيد و كشته شويد ارزشمندتر است؟ عرض كردند: بفرماييد، اى رسول خدا! فرمودند: بسيار به ياد خداوند عزّ و جلّ بودن.»
پيامبر خدا (ص) فرمودند: «محبوبترين كارها نزد خداوند تسبيحِ سخن است...» عرض شد: تسبيح سخن چيست؟ فرمودند: «اين كه عده اى مشغول صحبت كردن باشند و انسان تسبيح خدا گويد.»
همان حضرت (ص) می فرمایند: «موسى بن عمران عليه السلام چون با پروردگار خويش به راز و نياز پرداخت عرض كرد : پروردگارا! آيا تو از من دورى تا آوازت دهم يا به من نزديكى تا با تو نجوا كنم؟ خداوند جلّ جلاله وحى فرمود: من همنشين كسى هستم كه مرا ياد كند.»


پی نوشت ها:

کافی
کنزالعمال
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین