عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۰
"حجت الاسلام پناهیان" در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع)
بركات زيارت امام حسين و ائمه معصومين عليهم‌السلام بايد در رفتار و گفتارمان ساري و جاري باشد و لذا با تأسي به ايشان ضمن برخورد احترام آميز با يكديگر و با همسر و فرزندان، سعي كنيم از گناهان كبيره و از جمله غيبت كه هدف اصلي آن از بين بردن اعتبار و آبروي ديگران است،خودداري نماييم.
عقیق: در مراسمي كه صبح دیروز در حرم مطهر حسيني و با حضور خيل ارادتمندان و زائران ايراني برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين "عليرضا پناهيان" در سخناني زائران را به حضور منظم در مجالس عزاداري و روضه توصيه كرد.

وي بيان داشت: روضه، سيره حضرت زهرا(سلام الله عليها) است. ايشان در شهادت حضرت حمزه سيدالشهدا هر هفته روضه مي‌گرفت. امروز هم زائري كه كربلا رفت و نمك‌گير شد، نمي‌تواند روضه را فراموش كند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه امروز تعدادي از كاروان‌ها براي خداحافظي به حرم آمده اند، اظهار داشت: وقتي زائري براي وداع به حرم مطهر مي‌آيد، نه تنها او بلكه دل نازنين امام حسين (عليه‌السلام) هم از اين فراق مي‌گيرد؛ زيرا محبت ارباب بي‌كفن، بسيار بيشر از من و شماست.

وي تأكيد كرد: همچنان كه در عصر عاشورا دو نفر از بصره خود را به كربلا رسانده و بعد از شهادت امام حسين (عليه‌السلام) شهيد شدند و به ايشان ملحق گرديدند، امروز اگر من و شما به آستان قدم مي‌گذاريم بايد خودمان را به ايشان گره بزنيم تا به ما پناه بدهند. به آقا عرضه بداريم يا حسين گرچه دير آمده‌ايم، ولي ما را هم بپذير.

پناهيان با اشاره به ثواب عظيم زيارت امام شهيد ابراز داشت: خداوند براي اينكه فرزند هاجر تشنه بود و هاجر براي رسيدن به آب هفت بار بين صفا و مروه دويد، فرمود حاجيان تا قيامت در اين مسير رفت و آمد كنند.

وي با اشاره به اينكه يكي از نيازهاي مهم انسان در زندگي، اعتبار و آبروست، گفت: در فرازي از زيارت عاشورا از خداوند متعال مي‌خواهيم كه ما را به واسطه حسين(عليه‌السلام) در دنيا و آخرت آبرو بدهد. 

وي افزود: لحظات نوراني حضور در حرم مطهر سيدالشهداء عليه‌السلام را قدر بدانيم و با اين تفكر كه در ماه ربيع كه ماه شادي اهل‌بيت عليهم‌السلام است، از ايشان آبرو و اعتبار عيدي بگيريم. زيرا آبرويي كه ايشان بدهد، با آبرويي كه از طريق پول و مقام به دست مي‌آيد، بسيار متفاوت است.

پناهيان به يك ماجراي تاريخي اشاره كرد و اظهار داشت: حضرت علي (عليه‌السلام) در جنگ احزاب و پس از آنكه بر عمربن عبدود غلبه كرد، غنيمتي از او برنداشت و وقتي كه ياران دليل اين كار را پرسيدند، فرمود: او دشمن ما بود كه از بين رفت، اما در عين حال جنگاور و رئيس قبيله بود و براي خودش اعتباري داشت. نخواستم اعتبارش را از بين ببرم. حتي وقتي خواهر عمر آمد و زره او را برتنش باقي ديد، گفت كه قاتل برادرم، انسان كريمي بوده است.

وي ابراز داشت: بركات زيارت امام حسين و ائمه معصومين عليهم‌السلام بايد در رفتار و گفتارمان ساري و جاري باشد و لذا با تأسي به ايشان ضمن برخورد احترام آميز با يكديگر و با همسر و فرزندان، سعي كنيم از گناهان كبيره و از جمله غيبت كه هدف اصلي آن از بين بردن اعتبار و آبروي ديگران است، خودداري نماييم.

در ادامه اين مراسم كه با شور و حال و معنويت خاصي در ضلع قبله صحن مطهر امام حسين(عليه‌السلام) برگزار شد، يكي از مداحان اهل‌بيت عصمت و طهارت به مديحه‌سرايي و نوحه‌خواني پرداخت و نواي دلنشين زائران با مضمون: «حسين آرام جانم، حسين روح و روانم» فضا را عطرآگين كرد.

به همت بعثه مقام معظم رهبري در عراق و با همكاري مديران كاروان‌هاي زيارتي، مراسم سخنراني ويژه زائران ايراني همه روزه صبح‌ها پس از نماز در حرم مطهر حسيني و شب‌ها در حرم مطهر ابالفضل‌العباس(عليه‌السلام) برگزار مي‌شود.


منبع: خبرگزاری حج
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین