عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جلسه روحانيون و مداحان بر نقش مهم علم وعمل در عرصه تبليغ تاكيد كرد و با استناد به حديثي از امام علي (ع) والاترين مقام انسان را علم توام با عمل برشمرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين «حسين بهجتي» با اشاره به سعادت بشر در علم و عمل اظهار داشت: تبليغي اثرگزار است كه علاوه بر مستند بودن گفتار توام با باور و عمل باشد و علم بدون عمل اثر گزار نخواهد بود.
وي علما را وارث انبيا (ع) برشمرد و افزود: رسالت اصلي علما تبليغ دين و هدايت مردم است و امروز همانند گذشته نياز شديد به تبليغ و راهنمايي مردم مخصوصا جوانان يك امر مهم قلمداد مي‌گردد.
وي از ويژگي‌هاي روحانيت را «از مردم در مردم» و «با مردم بودن» بر شمرد و خاطر نشان كرد: روحانيت مانند هميشه بايد جنبه مردمي بودن و ساده زيستي را سر لوحه كار خود قرار دهد و بر دل‌ها حكومت كند.
كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، علم و عمل را عزت آفرين خواند و تاكيد كرد: سرمايه اصلي روحانيت علم توام با عمل و لباس تقوي بر تن كردن است.
وي همچنين با اشاره به نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: در هر جامعه ديني كه رهبران آن پيشتاز باشند، دشمنان نمي‌توانند بين افراد جامعه تفرقه بيندازند زيرا عالمان دين، آگاهي بخشي را از رسالت‌هاي مهم خود مي‌دانند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین