عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی:
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی گفت: امروزه با ورود به عرصه‌های مدرن و آموزه‌های مدرنیسم، تحولات شگرفی در نوع نگرش‌ها به وجود آمده است که در فرایند پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی باید به آنها توجه کامل نماییم.
عقیق:حجت الاسلام مخدوم، در همایش "خانواده بین الملل اسلامی"که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: یکی از اثر بخش ترین عواملی که از وظیفه مهم حوزه و حوزویان به شمار می‌رود پاسخگویی به سئوالات دینی است.

وی گفت: ازمولفه‌های بنیادی که در مکتب شیعه به صورت توانمند آمده است و باید به آن تاکید داشت، مسئله پرسش و پاسخ است که در منابع دینی ما چه در قرآن و چه در روایات و سیره اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام مخدوم خاطر نشان ساخت: امروزه با ورود به عرصه‌های مدرن و آموزه‌های مدرنیسم، تحولات شگرفی در نوع نگرش‌ها به وجود آمده است که در فرایند پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی باید به آنها توجه کامل نماییم.

وی همچنین با اشاره به وسائل و تجهیزات پیشرفته ای که امروز در دسترس بشر قرار گرفته است گفت: امروزه کمتر مکتبی به اندازه مکتب اهل بیت(ع) مورد هجمه دشمنان اسلام به شکل‌های مختلف قرار گرفته است و دشمنان خبیث اسلام و شیعه در این راه از همه تجهیزات و امکانات روز دنیا استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در پایان خاطر نشان ساخت: باید بین سوال و شبهه مرز قرار داد شبهه حالتی تهاجمی و تخاصمی دارد و همواره به صورت سوالی نیست و شبهه کننده بعضا عمدی عمل می‌کند ولی ایراد سوال ناشی از جهل است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین