عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
از شبکه دو سیما پخش می شود؛
برنامه ما ایرانی‌ها امشب همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم با موضوع یکتاپرستی ایرانی‌ها و حضور محمدحسین رجبی دوانی روی آنتن شبکه 2 سیما می‌رود.
عقیق:«علیرضا خوشنویس» تهیه کننده برنامه ما ایرانی‌ها در رابطه با این قسمت برنامه گفت: در این قسمت برنامه تلاش شده است تا با حضور محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، ویژگی یکتاپرستی ایرانی‌ها از قبل از اسلام و پس از ورود اسلام به ایران و همچنین روی آوردن مردم این مرز و بوم به مذهب تشیع را مورد بررسی قرار دهیم.
وی در رابطه با مهمان برنامه توضیح داد: محمدحسین رجبی دوانی معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) و استاد تاریخ اسلام و تشیّع است که ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس را نیز بر عهده دارد. در این برنامه تلاش شده است تا با نگاه تاریخی و تحلیلی ایشان به بررسی ویژگی یکتاپرستی ایرانی‌ها پرداخته شود.
خوشنویس با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم افزود: به دلیل همزمانی این برنامه با شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، بخش‌هایی از این قسمت به گفت‌وگو با خادمان حرم حضرت عبدالعظیم و بررسی برخی از ابعاد شخصیتی این بزرگوار اختصاص یافته است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین