عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
به بهانه سالگرد درگذشت استاد اوحدی
مرحوم اوحدی از اساتید قرآن مشهد مقدس است که در سال‌های حیات پربرکتش شاگردان زیادی تربیت کرد و دغدغه اصلی او زندگی قرآنی بود. وی در کربلای معلی چشم به جهان گشود و در مشهد مقدس دنیا را بدرود گفت.
عقیق:مرحوم «محمد‌علی اوحدی» در تاریخ 29 دی‌ماه 1391 در سن 71 سالگی درگذشت که در این گزارش به بخشی از زندگی وی اشاره می‌کنیم.

 


تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «زمر» توسط مرحوم اوحدی دانلود


محمد‌علی اوحدی فرزند آیت‌الله علی خراسانی در سال 1315 در شهر کربلا چشم به جهان گشود. وی در همان دوران کودکی در محضر برخی از اساتید مصری مانند «عبدالفتاح شعشاعی» و «ابوالعینین شعیشع» تلاوت قرآن را در کربلا فرا گرفت.


وی حوالی سال 1354 به مدت 6 ماه به کشور مصر سفر کرد و نزد اساتیدی چون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی، شحات محمد انور، ابوالعینین شعیشع، بدر حسین و محمد طوخی تلمذ کرد.

اوحدی پس از سال‌ها زندگی در کربلا به قم و سپس به مشهد مقدس مهاجرت کرد و پس از پیروزی انقلاب فرزندش جواد با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شد.


وی در سال‌های زندگی پربرکتش در کنار تلاوت قرآن به تربیت قرآنی جوانان پرداخت و با این کار راه زندگی بسیاری از جوانان در مسیر کلام‌الله وحی قرار گرفت.

این استاد قرآن کریم سال 1388 از سوی سازمان دارالقرآن به عنوان چهره برتر قرآنی معرفی و سرانجام در تاریخ 29 دی‌ماه 1391 به فرزند شهیدش پیوست.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین