عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
كارشناس مسوول امور فرهنگي بعثه:
كارشناس مسوول امور فرهنگي بعثه با تاكيد بر هدايت معنوي زائران حسيني از سوي روحانيون كاروان ها، سفر كربلا را بهترين جا براي تزريق معارف الهي به زائر معرفي كرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين «حسين بهجتي» در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌هاي مشرف شده به كربلاي معلي با اشاره به اقسام ظلم، گفت: ظلم به سه قسم تقسيم مي‌شود كه اولين آن ظلم به خدا، دومين آن ظلم به پيامبر اسلام (ص) و در درجه سوم ظلم به نفس (خود) است.

بهجتي در ادامه با اشاره به روايتي از امام جعفر صادق (ع) درباره «اباذر غفاري» بيان داشت: شخصي در زمان حيات اباذر به او نامه اي نوشت و از وي درخواست نمود تا قسمتي از علم و دانشي كه خدا با اباذر عنايت كرده به او بدهد.

«اباذر در پاسخ وي نوشت: دانسته‌هاي الهي من زياد است كه اگر قدرت و توانايي داشته باشي يك مورد آنرا انجام دهي فرد موفقي خواهي بود و آنهم اين كه آن كسي را كه خيلي دوست داري آزار نده و او را اذيت نكن، مرد دوباره نامه نوشت و خطاب با اباذر گفت مگر مي‌شود كه انسان فردي را بسيار دوست داشته باشد و او را آزار دهد؟ ؛ ابذر در پاسخ نوشت، بله، خودت و نفست بهترين هستي نزد خودت، پس مراقب نفست باش.»

قبل از سخنراني حجت الاسلام بهجتي، حجت الاسلام «عباس اسدي» راوي عتبات عاليات در خصوص دو شخصيت ممتاز واقعه كربلا (حبيب ابن مظاهر و مسلم ابن اوسجع) به ايراد سخن پرداخت.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین