عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
فراخوان مقاله «حکومت علوی؛ نگاهی پس از چهارده قرن» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه مفید منتشر شد، این همایش اردیبهشت ماه سال آینده برپا خواهد شد.
عقیق:مسلمانان حق‌طلب و عدالت‌خواه در ذی‌الحجه سال 35 هجری به در خانه مردی هجوم آوردند که بازگشت به آرمان‌های نو و احیاء‌ حکومت عدل و انصاف را در منش او می‌دیدند. علی ابن ابیطالب(ع) به رغم میل و تصمیمش به رأی اکثریت مسلمانان گردن نهاد و حکومتی آغاز شد که دوران پرتلاطم و کوتاهش معیاری برای حکم اسلامی و عدالت انسانی شد.

اینک از آن روز ماندگار چهارده قرن می‌گذرد و با همه بسط و شرحی که فرهنگ حکومتی امیرالمؤمنین(ع) یافته است، هنوز در آن میراث گرانسنگ هزاران نکته برای آموختن هست.

به همین مناسب و شناخت حکومت عدل امام علی(ع) فراخوان مقاله «حکومت علوی؛ نگاهی پس از چهارده قرن» با محورهای مختلف مبانی مشروعیت، سیاست و حکومت،‌ زمینه‌ها دستاوردها و ارزیابی نتایج آنکه هر یک دارای زیرشاخه‌های متعددی است، از سوی مرکز تحقیقات امام علی(ع) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه مفید اعلام شد.

دبیرخانه همایش در دانشگاه مفید قم است و مهلت ارسال مقاله حداکثر تا سی‌ام بهمن ماه جاریام از سوی دبیرخانه اعلام شده است.


همایش «حکومت علوی» اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه مفید به نشانی قم، دانشگاه مفید، سالن آمفی‌تئاتر برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 22120298-025 و تلفکس 22922125-025 تماس حاصل کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین