عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
مرحوم «حسن‌زاده» به قاریان توصیه می‌کرد که برای پیشرفت روزانه هر چند کوتاه تلاوت داشته باشند چرا که به عقیده ایشان اگر قاریان از تلاوت فاصله بگیرند در زمان کوتاهی صدایشان به کما خواهد رفت.
عقیق: «حمیدرضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی قرآن کشورمان در گفت وگویی ضمن تسلیت درگذشت استاد «محمد کاظم حسن‌زاده» به بیان خاطراتی از آن مرحوم پرداخت و گفت: من از اوایل دهه 60 که در مسابقات قرآن دانش‌آموزی شرکت می‌کردم با استاد حسن‌زاده آشنا شدم. البته به دلیل اینکه ما تا قبل از سال 1385 در نیشابور زندگی می‌کردیم توفیق حضور در جلسات ایشان را نداشتم.

مهم‌ترین ویژگی های اخلاقی مرحوم «حسن‌زاده»

وی با بیان اینکه مرحوم حسن‌زاده از معدود اساتیدی بود که تمامی روزهای هفته کلاس و جلسه قرآن برگزار می کرد، اظهار داشت: ایشان سال‌ها قبل از دهه 50 به تدریس قرآن می‌پرداخت و علاوه بر جلسه سنتی، کلاس خصوصی هم داشت به طوری که در این مدت بیش از هزاران استاد و قاری توانمند تربیت کرد.

احمدی‌وفا خوش اخلاقی و شوخ‌طبعی را از بارزترین ویژگی‌های مرحوم حسن‌زاده عنوان کرد و افزود: جامعه قرآنی استاد حسن‌زاده را زود از دست داد؛‌ من همراه با ایشان به سفرهای بسیاری رفته‌ام. استاد آنقدر مهربان و خوش اخلاق بودند که وقتی با ایشان همسفر می‌شدم هیچ‌گاه خستگی سفر را حس نمی‌کردم.

استاد معتقد بود صدای قاریان با فاصله گرفتن از قرائت به کما خواهد رفت

این قاری بین‌المللی قرآن کریم استاد حسن‌زاده را استادی بی‌نظیر در عرصه قرائت دانست و خاطر نشان کرد: ایشان از نظر فنی هم در هنر تلاوت، شناخت صوت و لحن و ردیف‌های موسیقیایی تبحر بسیاری داشت و در جلسات قرآن طوری برخورد می‌کرد که تمامی جوانان جذب فعالیت‌های قرآنی می‌شدند.

وی با بیان اینکه استاد حسن‌زاده همیشه به تلاوت مستمر آیات الهی تأکید داشت، افزود: ایشان به من می‌گفت: «تو قاری خوبی هستی و می‌توانی از این بهتر هم باشی اما به شرطی که هر روز به تلاوت قرآن بپردازی». استاد حسن‌زاده به قاریان توصیه می‌کرد که برای پیشرفت روزانه هر چند کوتاه تلاوت داشته باشند چرا که به عقیده ایشان اگر قاریان از تلاوت فاصله بگیرند در زمان کوتاهی صدایشان به کما خواهد رفت.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین