عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
یک کاتب قرآن کریم، مصحفی را که با خط ابداعی خودش کتابت کرده بود، به آستان حضرت عبد‌العظیم حسنی(ع) اهدا کرد، وی این خط را از تلفیق سه خط نسخ، ثلث و ریحان و با توصیه مقام معظم رهبری ابداع کرده است.
عقیق:چهاردهمین قرآن کتابت شده توسط «سید‌اصغر موسویان» خوشنویس و کاتب قرآن کریم به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شد.
 


خط «مقام» را با توصیه رهبر معظم انقلاب ابداء کردم

«سیداصغر موسویان» کاتب قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس درباره اثر اهدا شده‌اش گفت: این قرآن طی یک ‌سال با تلفیقی از خطوط نسخ، ثلث و ریحان که آن را «خط مقام» نام‌گذاری کرده‌ام کتابت شد. این کار را به توصیه مقام معظم رهبری انجام دادم. در دیداری که چند سال پیش با معظم‌له داشتم به من فرمودند: «به دنبال نوآوری باشید» از این رو این قرآن را خطی متفاوت کتابت کردم.

 
 

وی درخصوص این اثر ادامه داد: در این مصحف شریف از چهار رنگ استفاده و تذهیب آن تذهیبی واحد است که در همه صفحات چاپ شده است. جلد این قرآن از جنس چرم و وزن آن حدود 30 کیلوگرم است. همچنین این اثر در کاغذ گلاسه با اندازه A3 کتابت و به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اهدا کردم.

 
 

اهدای 15 اثر به آیت‌الله سیستانی

موسویان از اهدای تعدادی از آثارش به آیت‌الله سیستانی خبر داد و گفت: چندی پیش 15 اثر دیگر را که روی فلز برنج و طلا حکاکی کرده‌ام به آیت‌الله شهرستانی نماینده تام‌الاختیار حضرت آیت‌الله سیستانی در شهر مقدس قم اهدا کردم.

 
 

مسئولان به کتابت قرآن بها نمی‌دهند

این کاتب قرآن کریم با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از کتابت قرآن کریم گفت: کتابت قرآن کریم کاری زمان‌بر و پر هزینه است اما متأسفانه مسئولان فرهنگی کشور هیچ نگاهی به امر کتابت ندارند و حتی ناشران را هم برای چاپ قرآن‌های کاتبان ایرانی تشویق نمی‌کنند. این موضوع باعث افت شدید این هنر گران‌‌بها شده و شاید امروز به اندازه انگشتان دست هم کاتب طراز اول قرآن کریم نداشته باشیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین