عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
تشریح برنامه‌های قرآنی ستاد دهه فجر/
مسئول کمیته قرآنی ستاد ویژه بزرگداشت دهه فجر ضمن تشریح جزئیات برنامه‌های این کمیته از برگزاری جشنواره قرآنی «رحمة للعالمین» در واکنش به توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) خبر داد.
عقیق:مهدی قره‌شیخ‌لو مسئول کمیته قرآنی ستاد ویژه بزرگداشت دهه فجر و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشستی در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های این کمیته برای بزرگداشت سی‌وششم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

قره‌ شیخ‌لو با اشاره به سابقه فعالیت کمیته قرآنی ستاد مرکزی دهه فجر گفت: تمامی دستگاه‌های قرآنی فعال کشور عضو این کمیته هستند که از ۲۰ سازمان و نهاد دولتی و مردی تشکیل شده‌است.

وی در ادامه به تشریح ویژگی‌های برنامه‌های امسال این کمیته برای بزرگداشت دهه فجر پرداخت و «حضور حداکثری دستگاه‌های قرآنی»، «پررنگ‌تری شدن همراهی مردم در اجرای برنامه‌ها»، «گستردگی جامعه مخاطبان» و «فعالیت هماهنگ کمیته‌های استانی» را از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌های امسال کمیته قرآنی دانست.

قره‌ شیخ‌لو در ادامه گفت: آغاز ویژه‌برنامه‌های امسال در روز هفتم بهمن‌ماه و با تجدید میثاق جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های رهبر فقید انقلاب(ره) خواهد بود.

وی در ادامه برگزاری نهمین مراسم تکریم از چهره‌های قرآنی سراسر کشور، توزیع ۴۰ هزار جلد قرآن کریم با حمایت‌های مردم و خیرین، توزیع ۵۰ هزار پوستر با مضامین قرآنی، برگزاری بیش از ۱۰۰ کرسی تلاوت قرآن در سطح کشور با حضور قاریان بین‌المللی و نیز برپایی نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرآنی در راستانی معرفی دستاوردهای نظام طی ۳ دهه گذشته را از اهم برنامه‌های این کمینه در سی‌وششمین سالگرد جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

قره‌ شیخ‌لو سپس به برگزاری جشنواره محصولات قرآنی در حوزه‌های کودک و نوجوان، جوانان، خانواده‌ها، ورزشکاران اشاره کرد و گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره ویژه قرآنی رحمه‌للعالمین خواهیم بود که در واکنش به اهانت‌های صورت‌ گرفته با ساحت پیامبر اسلام (ص) برگزار خواهد شد.

وی سپس برگزاری مسابقات قرآنی متعدد استانی و کشوری، مسابقات پیامکی و اینترنتی، دیدار با خانواده شهدای قرآنی و پیشکسوتان قرآنی و نیز برپایی غرفه‌های ویژه قرآنی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر عنوان کرد.

تولید و پخش ده‌ها ساعت برنامه قرآنی برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از دیگر برنامه‌هایی بود که مسئول کمیته قرآنی ستاد ویژه بزرگداشت دهه فجر به آن‌ها اشاره کرد.

قره‌ شیخ‌لو در پایان این نشست و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره جزئیان برگزاری جشنواره «رحمة‌للعالمین» گفت: این جشنواره در واقع در امتداد جشنواره قرآنی «آیات» است که وزارت ارشاد چند سالی است آن را برگزار می‌کند و امسال و در واکنش به اهانت‌های صورت گرفته به صورت ویژه با عنوان «رحمة‌للعالمین» برگزار خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین