عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
مدير جذب و سازماندهي بعثه‌ مقام‌معظم رهبري خبرداد؛
مدير جذب و سازماندهي معاونت امورفرهنگي بعثه‌ مقام‌معظم رهبري از اعزام بيش از ۶۰ مداح، سخنران و ارزياب روحانيون كاروان‌هاي عمره به سرزمين وحي خبر داد و اظهار داشت: به همين منظور جلسه آموزشي و توجيهي اين گروه از نيروهاي اعزامي روز گذشته در شهر تهران برگزار شد.
عقیق:حجت‌الاسلام علي پروانه، مدير جذب و سازماندهي معاونت امورفرهنگي بعثه مقام‌معظم رهبري از برگزاري جلسه توجيهي و آموزشي رابطان روحانيون كاروان‌ها، مبلغان سخنران و مداحان اعزامي از سوي بعثه مقام معظم رهبري خبر داد.

وي با تاكيدات نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت بر برگزاري جلسات توجيهي نيروهاي اعزامي اشاره كرد و افزود: طبق برنامه‌ريزي انجام گرفته بيش از ۶۰ مداح، سخنران و ارزياب روحانيون كاروان‌هاي عمره از سوي بعثه مقام معظم رهبري به شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه اعزام مي‌شوند.

حجت‌الاسلام پروانه، مدت زمان حضور رابطان روحانيون كاروان‌ها در عمره را ۲۱ روز و سخنران و مداح را ۳۰ روز، تصريح كرد: با توجه به سفارش موكد سرپرست حجاج ايراني در نظر داريم جلسات توجيهي نيروهاي اعزامي را به صورت مستمر برگزار كنيم كه نخستين جلسه توجيهي و آموزشي دوره سوم و چهارم نيروهاي اعزامي بعثه، روز دوشنبه ۲۸ دي ماه در تهران برگزار شد.

در اين جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري و همچنين كارشناسان معاونت فرهنگي بعثه، مباحث مختلف مطرح و توضيحات لازم، همچون شرح وظايف، بايدها و نبايدها و سياست‌هاي ابلاغي به نيروهاي اعزامي از سوي معاونت فرهنگي بعثه ارائه شد.

همچنين در اين جلسه شيوه ارزيابي روحانيون كاروان‌هاي اعزامي عمره مفرده به رابطان و ناظران بعثه اعلام شد تا براساس شيوه‌هاي جديد به ارزيابي بپردازند. كه خوشبختانه طبق تصميم جديد روش ارزيابي از دستي به رايانه‌اي تغيير شكل يافته و اين شيوه در حال حاضر به صورت مشخص انجام مي‌گيرد.

براساس اين برنامه‌ريزي ارزيابان پس از دوره ۳۰ روزه تمامي مراحل ارزيابي را به صورت اينترنتي در اختيار بعثه قرار مي‌دهند و در كمترين فرصت ممكن نتايج ارزيابي در صفحه شخصي روحانيون كاروان‌ها قرار مي‌گيرد و عزيزان روحاني مي‌توانند اين نتايج را به خوبي و آنلاين ملاحظه كنند.

با توجه به ضرورت هماهنگي بيشتر ميان سخنرانان و مداحان اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به سرزمين وحي، از اين‌رو جلسه‌اي با حضور مداحان و سخنرانان اعزامي در تهران برگزار شد كه در اين جلسه سياست‌هاي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت به اين عزيزان ابلاغ شد.

با توجه به اينكه سخنران و مداح اعزامي از سوي بعثه نماينده اين ارگان به شمار مي‌آيد، از اين‌رو هماهنگي و همسو بودند اين دو قشر در طول ماموريت بسيار ضروري است، زيرا ناهماهنگي‌ها باعث اختلال در برنامه‌ها و هماهنگي سبب تاثير گذاري دو چندان فعاليت‌هاي فرهنگي مي‌شود، بنابراين در تلاشيم با برگزاري جلسات توجيهي اين اهميت را به عزيزان اعزامي اعلام كنيم.

هماهنگي مداح با بخش فرهنگي و كارشناسان فرهنگي در مدينه منوره و مكه مكرمه بسيار ضروري است كه در اين جلسه تمامي شرايط و شرح وظايف مداحان و مبلغان به ايشان ابلاغ شد و از آن‌ها خواسته شد كه با بخش فرهنگي بعثه همكاري بيشتر را لحاظ كنند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین