عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
سخنران حرم امام حسين (ع):
سخنران حرم امام حسين (ع) با بيان اين كه لباس و پوشش دين حياست، بيان داشت: حيا منشاء همه خوبي ها و زيبايي هاست.
عقیق: سخنران حرم امام حسين (ع) با تاكيد بر اين كه انسان در صورت نداشتن حيا هر كاري را انجام خواهد داد، گفت: انساني كه حيا نداشته باشد مجسمه شر است و حيا موجب مي شود كه انسان هر كاري را انجام ندهد.

وي حيا را اختياري دانست كه موجب آرامش انسان مي شود و با بيان روايتي از امام جعفر صادق (ع) درباره اقسام حيا، گفت: اولين قسم حيا، حيا در مقابل گناه است يعني انسان از خدا شرم مي كند و خدا را ناظر مي بيند و در محضر خدا گناه نمي كند.

خديري قسم هاي ديگر حيا را، حيا در مقابل كوتاهي ها، حياي كرامت، حيا در مقابل محبت و در نهايت حيا در مقابل هيبت و بزرگي و شكوه خدا و اهل بيت دانست.

سخنران حرم امام حسين (ع) ادامه داد: تمام وجود مبارك امام حسين (ع) و حضرت زينب (س) حيا بود و حماسه عاشورا اين موضوع را بدرستي اثبات كرد.

وي خطاب به زائران حسيني تاكيد كرد كه از فرصت زيارت امام حسين (ع) بهترين بهره را برده و با توبه آز گناهان، خود را آراسته كنند.

خديري با اشاره به اين كه اعمال خوب انسان با يك گناه، يا گفتن يك دروغ يا غيبت از بين مي رود، افزود: زائر حسيني بايد مراقب باشد كه دستاورد هاي سفر معنوي كربلا را از دست ندهد.

در ادامه اين مراسم، يكي از مداحان اهل بيت (ع) در مدح امام حسين (ع) و خاندان مطهرش به مرثيه سراي پرداخت.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین