عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
ماموستا سهرابی؛
امام جمعه مهاباد یکی از علل گستاخی غرب علیه شخصیت نورانی پیامبر اعظم(ص) را تفرقه میان مسلمانان عنوان کرد و گفت: اگر چند درصد غرب احتمال می‌داد که مسلمانان سراسر عالم به پا می‌خیزند، حقیقتاً چنین جسارتی صورت نمی‌گرفت.
عقیق:شخصیت وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) محور وحدت و همگرایی امت اسلامی است، رسولی که دایره رحمتش تمام کره خاکی را در بر می‌گیرد، همان گونه که خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) می‌فرماید: «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمین»، اما این روزها دشمنان جهان اسلام با توهین به وجود نورانی رسول اکرم(ص) به خیال خود به مبارزه با خورشید رفته‌اند و در تازه‌ترین نمونه آن مجدد نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به شخصیت پیامبر مهربانی‌ها توهین‌های ناروایی را مطرح کرده است که موجی از خشم و نفرت مسلمانان را در پی داشته است.

به همین منظور با ماموستا قادر سهرابی امام جمعه مهاباد در خصوص وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) گفت‌وگو کردیم، وی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص)، پیامبر رحمت و وحدت، پیامبر شفقت و مهربانی، پیامبر صلح و آشتی است، افزود: این شخصیت نورانی در هر زمانی می‌تواند الگویی برای وحدت مسلمانان باشد؛ متأسفانه امروز شرایطی برای مسلمانان به وجود آمده است که هر روز بیشتر باید شخصیت مقدس پیامبر خدا(ص) را محور وحدت قرار دهیم.

ماموستا سهرابی بیان داشت: برای اینکه امروز می‌بینیم تکفیری‌ها، داعشی‌ها و سلفی‌ها حقیقتاً به وحدت اسلامی ضربه می‌زنند و دین اسلام را زیر سؤال می‌برند، بنابراین الگو قرار دادن پیامبر خدا(ص) امروز از هر روز دیگری ضروری‌تر و مهم‌تر است.

وی ادامه داد: از همه مسلمانان دنیا انتظار دارم، همچنان که مسلمانان صدر اسلام از پیامبر خدا(ص) پیروی می‌کردند و همیشه سربلند و پیروز بودند و به جای ذلت، عزت داشتند، امروز هم بیایند از پیامبر خدا(ص) تأسی بگیرند؛ یعنی دنباله‌رو راه ایشان باشند تا به جای ذلت «عزت» و به جای تفرقه و تشتت «وحدت کلمه» برای آن‌ها به وجود بیاید.

امام جمعه مهاباد یکی از علل گستاخی غرب علیه شخصیت نورانی پیامبر اعظم(ص) را تفرقه میان مسلمانان عنوان کرد و گفت: اگر چند درصد غرب احتمال می‌داد که مسلمانان سراسر عالم به پا می‌خیزند و علیه منافع غرب اقدام می‌کنند، حقیقتاً چنین جسارتی صورت نمی‌گرفت، اگر ما مسلمانان نسبت به مقدسات، دین و آیین خود بی‌تفاوت باشیم، قطعاً این جسارت‌ها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: من شخصاً این حرکت را محکوم می‌کنم و از مسلمانان می‌خواهم علیه منافع غرب و استکبار جهانی بپاخیزند، مشکل امروز جامعه اسلامی، دولت‌های آن‌هاست نه ملت‌ها، در ملت‌ها شاید یک کسی جرقه‌ای بزند و مردم برای انتقام‌جویی از استکبار آماده شوند، اما متأسفانه دولت‌های اسلامی که تعداد آن‌ها هم زیاد است، در برابر استکبار نمی‌ایستند و عکس‌العملی از خودشان نشان نمی‌دهند، جز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تا دولت‌ها وسط میدان نیایند، مشکلی حل نمی‌شود.

ماموستا سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه باید ارتباطات اقتصادی با غرب را کم کرد و نگذاریم محصولات غربی در ممالک اسلامی به فروش برسد تا به این ترتیب اقتصاد اسلامی شکوفا شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین