عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
ماموستا سجادی؛
امام جمعه مریوان حضرت محمد(ص) را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: استکبار جهانی و صهونیسم جنایتکار بداند ما مسلمانان پشت سر پیامبر(ص) و اهل‌بیت‌اش ایستاده‌ایم و احترام به پیامبر(ص) و اهل بیت با وجود ما عجین شده است.
عقیق: ماموستا سیداحمد سجادی امام جمعه سروآباد مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به فرمان خداوند مبنی بر چنگ زدن مسلمانان به ریسمان الهی ابراز داشت: ای مسلمانان! خدای شما یکی است، پیامبر شما که محمد(ص) است،‌ یکی است، قبله شما که کعبه است، یکی است، دین شما یکی است، کتاب شما که قرآن است، یکی است، پس شما هم باید اتحاد داشته باشید.

وی افزود: شیعه و سنی در این مسأله و یا مذاهب دیگر فرق ندارد،‌ الان ما اهل سنت چهار مذهب داریم، حنفی، شافعی،‌حنبلی و مالکی، این‌ها در اصل یکی هستند، شافعی می‌گوید: خدای ما الله است، حنفی می گوید: خداوند ما رحمان است، مالکی و حنبلی هم همچنین، پس ما فرقی نداریم، ما همه رو به قبله می‌ایستیم و نمازهای پنج‌گانه را با جماعت می‌خوانیم، نشانه این است که همه ما یکی هستیم، اگر شما یکی نباشید،‌ قدرت ندارید.

ماموستا سجادی با اشاره به اینکه دشمنان از تفرقه میان مسلمانان نهایت بهره را می‌برند، حضرت محمد(ص) را محور وحدت مسلمانان دانست و گفت: اگر مسلمانان یکی نباشند، دشمنان اسلام همان استکبار جهانی امروزی و اسرائیل میان آن‌ها نفوذ خواهد کرد، بنابراین باید یکی باشید، شیعه و سنی همه با هم می‌گویند: خداوند ما الله و رحمان است، پیامبر(ص) ما حضرت محمد(ص) است.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) در بدو ورود به مدینه میان مهاجر و انصار دوستی ایجاد کردند، ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) از مکه مکرمه به مدینه منوره هجرت فرمودند، در مدینه میان مهاجر و انصار دوستی ایجاد کردند و فرمودند: ای مهاجرین و ای انصار شما برادر هستید، شما با هم یکی هستید، شما نباید اختلاف قبیله‌ای داشته باشید، شما باید طوری حرکت کنید که دشمنان را از میان ببرید، شما واحد هستید و نباید اختلاف داشته باشید، اگر اختلاف داشته باشیم ذلیل می‌شویم و دشمنان می‌توانند سوءاستفاده کنند.


این عالم اهل تسنن اظهار داشت: اکنون فرقه ضاله داعش ایجاد شده است، «داعش» شیعه و سنی نمی‌شناسد، اگر کسی بگوید پیامبر می‌تواند شفاعت کند یا بگوید: یا رسول‌الله! داعش می‌گوید: شما مشرک هستید، همه را مشرک می‌داند! پس «داعش» ایادی اسرائیل و آمریکا است، دشمنان می‌خواهند مسلمانان را تضعیف و میان آن‌ها تفرقه ایجاد کنند، پس ضروری است مسلمانان و ملت‌های جهان اسلام با هم وحدت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و دولت‌های غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌‌خواهند به مقدسات اسلام توهین کنند و مسلمانان را زیر سؤال ببرند،‌ افزود: تا به خیال خود میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، غافل از اینکه ما مسلمانان پیرو قرآن هستیم و قرآن فصل‌الخطاب ما مسلمانان است.

ماموستا سجادی با بیان اینکه 31 آیه در خصوص حفظ حرمت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتش نازل شده است، گفت: محبت و احترام به پیامبر(ص) و احترام با اهل بیت پیامبر(ص) در وجود ما عجین شده است و به هیچ وجه جدا نمی‌شود، ما مسلمان هستیم و خداوند هر چه بگوید قبول می‌کنیم، خدا در قرآن می‌فرماید: «قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَآؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّى یَأْتِیَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ»

وی ادامه داد: استکبار جهانی و صهونیسم جنایتکار بداند ما مسلمانان پشت سر پیامبر(ص) و اهل بیتش ایستاده‌ایم، خداوند در این آیه می‌فرماید: «بگو: اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى که گرد آورده‏‌اید و تجارتى که از کسادش بیمناکید و سراهایى را که خوش مى‏‌دارید، نزد شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راه وى دوست‏‌داشتنى‏‌تر است، پس منتظر باشید تا خدا فرمانش را [به اجرا در] آورد و خداوند گروه فاسقان را راهنمایى نمى‏‌کند»، این آیه فصل الخطاب برای ما مسلمانان است.

امام جمعه سروآباد مریوان ضمن محکوم کردن اقدام هفته‌نامه «شارلی ابدو» فرانسه در توهین به پیامبر اعظم(ع) بیان داشت: ما به پیروان خود در مذاهب مختلف اهل سنت و به برادران شیعه دستور می‌دهیم که در مقابل آمریکا و ایادی آن‌ها و بالاخص استکبار جهانی ایستادگی کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین