عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
بنابر روایات معصومین (ع) حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور کراماتی دارند که همان ها باعث می شود بر اعتقاد رزمندگان سپاه ایشان افزوده شده و مکر دشمنان و تردید احتمالی دوستان از بین برود.
عقیق: امام صادق (ع) می فرمایند: «هنگامی که امام (ع) در شهر مکه ظهور می کند و قصد حرکت به کوفه را دارد، به نیروهایش اعلام می کند که کسی آب و غذا و توشه راه را با خود بر ندارد. حضرت (عج) سنگ موسی (ع) را که به وسیله آن دوازده چشمه آب زلال را از زمین جوشاند، همراه دارد. در مسیر راه هر جا توقف می کند، آن سنگ را نصب می کند و از زمین چشمه های آب می جوشد. هر کس گرسنه باشد با نوشیدن آن سیر می شود و هر کس تشنه باشد، سیراب می شود.
تهیه آذوقه و آب بین راه سپاهیان به همین ترتیب است تا هنگامی که به شهر نجف برسند در آن جا با نصب آن سنگ برای همیشه از زمین آب و شیر می جوشد که گرسنه و تشنه ای را سیر می کند.»
امام باقر (ع) می فرمایند: «هنگامی که حضرت قائم (ع) ظهور می کند پرچم پیامبر (ص) و انگشتر سلیمان و سنگ و عصای موسی همراه او خواهد بود. پس به امر حضرت (ع) در بین سپاهیان اعلام می شود که کسی زاد و توشه برای خود و علوفه برای چهارپایان بر ندارد. برخی از همراهان گویند: او می خواهد ما را به هلاکت بیندازد و مرکب هایمان را از گرسنگی و تشنگی نابود کند. اصحاب با حضرت (ع) حرکت می کنند. به نخستین جایی که می رسند، حضرت (ع) سنگ را بر زمین می کوبد و آب و غذا برای نیروها و علوفه برای حیوانات بیرون می آید و از آن استفاده می کنند تا به شهر نجف برسند.»
امام رضا (ع) می فرمایند: «هنگامی که حضرت مهدی (ع) ظهور می کند، زمین از نور خداوند روشن می شود و زمین زیر پای مهدی به سرعت حرکت می کند (و او با سرعت مسیرها را می پیماید) و اوست که سایه نخواهد داشت.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
کمال الدین
نشانه هایی از دولت موعود
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین