عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
معاون مجمع جهانی تقریب
معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: قرآن همه را دعوت به امت واحده می‌کند و هر کس با افراطی‌گری بخواهد این امت را تکه پاره کند خلاف قرآن گام برداشته است.
عقیق:حجت‌الاسلام صادق گلزاده در دومین جشنواره شعر "رسول مهربانی‌ها" در قم اظهار کرد: برگزاری دو جشنواره عظیم و فاخر "رسول مهربانی‌ها" و "رسول الرحمه" کار بسیار مهمی بود که باید از تمام نهادها و ارگان‌ها و کسانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر کنم.

وی بیان کرد: در برگزاری این جشنواره همپوشانی خوبی بین نهادهای مختلف صورت گرفت و این همپوشانی می‌تواند زمینه را برای توفیقات فراوان دیگری رقم بزند.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قرائت اسلام ناب بدون وحدت و تقریب نارس و نارسا است گفت: قرآن همه را دعوت به امت واحده می‌کند و هر کس با افراطی‌گری بخواهد این امت را تکه پاره کند خلاف قرآن گام برداشته است.

وی تصریح کرد: همانطور که ارتکاب گناهان کبیره نابخشودنی است اختلاف‌افکنی نیز نابخشودنی و گناه بزرگی است.

حجت‌الاسلام گلزاده ابراز داشت: تاریخ شیعه اصرار بر استمرار راه اهل‌بیت(ع) داشته است و آن وحدت با حفظ همه اصول پیروان اهل‌بیت(ع) و احترام به فرقه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه وحدت یعنی حرکت در مسیر مشترکات گفت: ما پیروان یک مکتب هرگز از مسیر خود کوتاه نمی‌آییم و آن وظیفه ما است ولی به معنی تکه پاره کردن امت نیست.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه شهر قم امروز با شکوه تمام در این اختتامیه شاهد جلوه درخشان وحدت امت است افزود: در این چند ماه باور نمی‌کردم که جشنواره‌ای به این عظمت رقم بخورد که لطف خداوند بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این ظرف زمانی امکان اطلاع رسانی کامل را نداشتیم ولی در حوزه شعر فارسی 1080 شعر و در حوزه شعر عربی 406 اثر به این جشنواره فرستاده شد که بیش از حد انتظار بود.

حجت‌الاسلام گلزاده با بیان اینکه آثاری در زبان‌های دیگر نیز به این جشنواره فرستاده شد گفت: امید داریم که در جشنواره بین‌المللی شعر فاطمی و در جشنواره سوم رسول مهربانی‌ها بتوانیم حوزه زبان‌های دیگر به ویژه زبان‌ انگلیسی را برگزار کنیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین